• Englabarn

    Unga brudar i Skåneland?

    Några unga brudar i Skåneland?

  • Svar på tråden Unga brudar i Skåneland?
  • HansiBansi

    ChristiansBrud
    Ja det tycker jag att du ska göra! Tror att du kommer att gilla det du ser!
    Har faktiskt inte större koll på klostergårdenskyrka, men den är säkert bra den också!
    Okej! Ja jag kommer som sagt från Dalby, jag undrade egentligen för att få veta om ni kanske gått på gymnasiet i Lund... vardå isåfall?
    Jag pluggar till lärare på högskolan Kristianstad och min blivande jobbar på Scania.

    Smurf-fiffi
    Hur gammal är du? Måste väl ha gått gymnasie i lund eller?

  • smurf-fiffi

    Jag fyller 28 i år och gick på Polhemskolan i Lund, Medieprogrammet.
    Gick tillsammans med några tjejer ifrån Dalby.

  • HansiBansi

    Smurf-Fiffi
    Okej, men då är det rätt så stor åldersskillnad på oss, är 23 så jag har inte jätte koll på dalbytöser i 28 års åldern ;)
    Bor du kvar i Sandby eller har du dragit vidare på andra äventyr?

  • smurf-fiffi

    Jag har varit borta ifrån Lund ett antal år. FLyttade till Hamlstad 98 sen vidare till Gävle. Nu bor jag i Göteborg och ska gifta mig i Rättvik.

  • ChristiansBrud

    smurf-fiffi
    vilken är klostergårdenskyrka, menar du klosterkyrkan som jag funderade på eller är det någon annan?

    HansiBansi
    eftersom jag flyttade till Lund under gymnasitiden valde jag att inte byta skola utan jag gick i Landskrona. så känner tyvärr ingen där.
    var ska ni har er fest? jag har börjat kolla på lite olika ställen.

  • HansiBansi

    ChristiansBrud
    Aha då förstår jag!
    Vi kommer att ha festen på församlingshemmet. Billigt och enkelt för gästerna att ta sig =)
    Visserligen får man bara förtära vin eller öl i lokalen men det gör inte oss någonting. Vi kommer bara att bjuda på bubbel att skåla i och sen ett glas vin till maten. Alltså i alkoholväg.... läsk i massor ;)

    Vad har ni tittat på för lokaler??

  • ChristiansBrud

    HansiBansi:
    vi har inte varit iväg och titta på någon, däremot har jag tittat på lite hemsidor
    flädievingård (tror jag att det hette) gillar jag skarpt, sen finns det logen i Lund som ligger precis där vi bor ungeför och se också AF-borgens lokaler.

    men till slut kulle jag gissa på att det blir någonstans där man tar med både man och alkohol själv.

    hur stor är församligshemmet?

  • tebeve

    Hej!

    jag gifter mig i Dalköpingkyrka utanför Trelleborg om 45 dagar! Börjar få lite noja nu.. hi hi

  • smurf-fiffi

    jag vet inte om den heter Klosterkyrkan, men ligger på Klostergården. Den har ett högt "torn" med ett klockspel som man ser från ishallen.

  • HansiBansi

    ChristiansBrud
    Ja det känns faktiskt praktiskt (läs billigt) att vi kan hämta dit mat och köpa alkhol i tyskland eller danmark och ta dit. Jag har lite svårt att uppskatta storlekar på lokaler... men jag vet att många har sina fester efter kyrliga begivenheter, typ dop och konfirmationer i församlingshemmet (Eginogården heter det). Mina föräldrar hade min brors studentfest där också och då var vi rätt så mycket folk.

    Som en parantes vill jag säga att klosterkyrkan är nog inte samma som klostergårdskyrkan.....

  • Mojjan

    Hm, får man tränga in sig bland er...en Skånebrud till!

  • ChristiansBrud

    HansiBansi:
    nä, det var nog inte samma kyrka!!

    om man ska åka och titta på kyrkan kanske det finns möjlighet att titta på församlngshemmet samtidigt! det hade ju varit praktiskt att ha det så nära att man inte behöver ordna transporter där emellan iaf.

    tebeve: hur går det med er planering då, börjar det ordna upp sig?

    Mojjan: När är din stora dag?

  • ChristiansBrud

    HansiBansi: jag har varit och tittat på dalbykryrka nu! den är jätefin men jag vet inte om det får plats åttio personer kasnke om någin sitter på läktaren. var också och åt på dalby gästis, de har en fin festsal. vet dock inte om det räcker till hela sälksapet. har du varit där och vet du hur många gästiset räcker till?

  • HansiBansi

    christiansbrud
    Ja, kyrkan är inte så stor. Men som sagt m några sitter på läktaren, och sen är där ju platser på snedden också. Alltså längs med väggen. Kan ju tyckas lite konstigt men man ser faktiskt därifrån också. Vi är helt plötsligt uppe i 70 bjudna gäster så jag håller också tummarna... Ni var 80 eller? Vi ska faktiskt ner idag och gå på gudstjänst i Dalby. Min blivande har bara sett kyrkan utifrån så nu ska han få se hur fin den är inne också!

    Jag har faktiskt aldrig ätit på gästis så jag vet inte hur stora deras lokaler är! Alla säger att där är trevligt och god mat i alla fall, men det är allt jag vet!

    Lycka till med allting!!

  • orzia

    hej här har ni ännu en skånebrud. Dock kommer vårt bröllop vara i Åre Kyrka o inte förrän om ca ett pr

    Får jag vara med i tråden ändå?

  • Smurfan86

    Här har ni en till ung skåne brud...

    Brölloppet blir till nyår 2005 eller februari 2006....

    Bor i klippan för tillfället....

  • Kakan ska gifta sig

    En blivade fru till 22 år gifter mig juli 2006 i Barsebäck. Bor i Staffanstorp. Nån annan som ska vara de regionerna?

  • Lucyinthesky

    Jag 24, han 22 Hammarlövs kyrka utanför Trelleborg 17 September 2005

Svar på tråden Unga brudar i Skåneland?