• SEPIROTH

    Fasen...Panik

    Jag har råkat ut för det som många andra också råkat ut för.
    Min flickvän tvivlar på om hon älskar mig som kompis eller pojkvän. Gnistan har fötsvunnit.

    Vi har varit tillsammans i 7 år och har inte haft några större gräl. För två månader sedan skulle vi köpa en bostadsrätt men det blev inte så. Hon fick ett toppen jobb i en annan stad istället. Så jag blev jätteledsen men vi beslutade att vi båda flyttar upp och börjar ett nytt liv tilsammans. Så vi sa upp lägenheten och jobbet och allt.
    Det var på Julhelgen som hon berättade för mig vad hon kände.
    ´Så nu får jag ena dan höra att vi skall kolla på söngar till lägenheten och andra dagen all jag kanske inte skall flytta upp.

    Det är så att vi har bott i en stor 3 med min kompis i 4 år och detta har resulterat i att det spontana i vårt sexliv har försvunnit...eller har blivit svårare...Min flickvän har också har väldigt stessigt på sina jobb och jag har märkt att hennes sexdrift har avtagit massor.

    Hon flyttade för en månad sedan och det var/är meningen att jag skulle flytta upp sista januari. Grejjen är att hon jobbar så mycket att hon inte har tid att riktigt fundera på oss...och enligt mig kanske inte heller hinner känna om hon saknar mig så mycket. Hon säger att hon alltid saknar mig när hon ligger där i sängen helt själv , men att det kanske bara är vana att ha mig där.

    Hon säger att hennes hjärna vill jättejärna försöka igen men hennes hjärta inte tror att känslorna för mig kommer tillbaka.

    Jag är helt övertygad om att passionen eller gnistan kan i vissa fall kan tändas igen. JAg har mediterat över mitt liv och mina brister och funnit ett par stora fel hos mig. Dessa felen håller jag nu på att reda upp.

    vi är båda 29 år gamla och alla mina vänner säger att det är en 30 års kris....Det kan det mycket väl vara ,men det är naivt av mig att förutsätta att det är så.

    Så frågan är om ni tycker att jag skall åka upp och finnas där för henne om hon tillåter det. Tror ni att jag men väl spelade kort kan hjälpa henne genom detta och isåfall öka chansen för att passionen skall blomma igång igen.

    Saken är också sådan att hon kan stänga av sig helt. Om hon vill separera och hitta sig själv kommer hon att trycka undan mig totalt. Och förslag som hon hade var att vi skulle separera och börja traffa varandra igen "Date'a". Hur skall hon finna tid till det... 45 mil mellan varandra.

    FAAAASEN.....Det ända alternativet tror jag är att finnas där och datea varandra på plats :(

  • Svar på tråden Fasen...Panik
  • Suusaan

    Vill bara säga att jag tror (och jag är _inte_ någon expert på området) att det bästa du kan göra är att ge henne det utrymme hon känner att hon behöver. Om hon anser att hon behöver lite "space" mellan er, så tror jag faktiskt inte att det blir uppskattat om du försöker "tränga dig på" (menar det inte så hårt som det låter). Dvs. hon kanske känner sig kvävd om du "kommer efter", åtminstone på en gång. Jag kan inte svara på om det går att hitta passionen igen, men chansen finns definitivt. Se till att hon är medveten om att du finns där, men försök att ge henne det utrymme hon behöver. Låt dock inte detta hindra dig från att kämpa för henne!

    Lycka till!

  • amiore

    se samma tråd med fler svar på bröllopsforumet

Svar på tråden Fasen...Panik