• Kaijsa

Kuvertpriser - vad betalar ni & vad ingår?

Hej

Nu har vi hittat och bokat en underbar lokal i Stockhom för vårt bröllop.

Men jag är lite nyfiken - vad kostar er lokal och vad betalar ni i kuvertpris, och vad ingår då?

Vi betalar 1500:- för lokalen

Kuvertpris 650:- då ingår:
    Välkomstbubbel
    Förrätt med ett glas vitt
    Varmrätt med två glas rött
    Efterätt med dessertvin
    Kaffe med Avec

Vi måste själva betala för en bröllopstårta, som vi tar dit men de serverar den.

Städ och personal ingår i priset!!

Berätta vad betalar ni?!?!?

• Svar på tråden Kuvertpriser - vad betalar ni & vad ingår?
  • C.A

Vi gifter oss på en liten ort i Värmland där priserna inte alls är som i storstäderna. Samtidigt finns ju inte alla slott och dylikt att tillgå.

Lokal: 800:-

Kuvertpris 210:- då ingår:
    Brudskål
    Förrätt med ett glas vitt
    Varmrätt med två glas rött
    Efterätt med dessertvin
    Kaffe med Avec
    Tårta

Personal ingår dock inte.

• Sanna05

Hej!

Vi ska ha festen på en festvåning i Göteborg och betalar 600 kr/kuvert.

Då ingår:
    lokal
    dukning m linnedukar, servetter och blommor
    välkomstbubbel
    förrätt med ett glas vin
    varmrätt med två glas vin
    dessert
    tårta och kaffe
    personal som serverar och städar

Jag tycker vi har fått ett bra pris!

• Aquafresh

Hur gör ni med vinet? Är det två glas till middagen som gäller eller säger ni till serveringspersonalen att de ska fylla på när det börjar ta slut i glasen? En bröllopsmiddag kan ju vara ganska lång och två glas kanske inte räcker då. Eller?

• C.A

Aquafresh:
    Vi försöker räkna i snitt. En del dricker 3 och andra 1 så serveringspersonalen fyller på efter behag.

• Aquafresh

Aha, det var ju smart! Det tänkte jag inte på... Då är det nog lagom att räkna så.

• Betania

vi caterar mat till en lokal vi får låna gratis.

För 250 kr kuvertet får vi
    förrätt
    varmrättsbuffé
    kaffe med tryffel
    bröllopstårta med kaffe

När vi lägger till personal, hyra av porslin, dukar osv, dryck (som vi handlar själva) så landar kuvertpriset på cirka 550 kr. Då räknar vi även med godis- och fruktbord. Så det är ungefär samma pris som att ha festen på en festvåning eller restaurang, men det funkar jättebra för oss!

• Kaijsa

Serveringspersonalen kommer ju att fylla på vin till de som har tomt i glasen - men de sade att det brukar landa på ca 2 glas till varmrätten.
    Självklart fylls det på om det behövs!

För mig är det viktigt med proffsig personal och en riktig 3-rätters sittning. Men om man tycker att buffé är ok så är väl det bra. Jag tycker det känns lite budget - även om det tydligen inte är det när man ser kostnaderna!!

• Forsfors

Och alla dricker ju inte vin till maten heller, så dåp kan nog en snittberäkning vara helt ok. själv dricker jag gärna vin om det inte är mat inblandat, får jag då vin som måltidsdryck så kan jag garantera att ett glas räcker mer än hela middagen...

• Stissan

Hej!

C.A !Måste fråga var i Värmland du kommer att ha din bröllopsfest ? Då priset var så bra.

Själv betalar vi 1500:- för lokalen. Kuvertpris för porslin o glas är 4 kr/pers.Matkostnad för trerätters beräknar vi ca 200-300 Kr/pers + dryck. Vi ska både catera samt laga vissa rätter själva.Festen äger rum i Karlstad.

• malin81

Kaijsa: Vilken lokal i Stockholm är detta - det låter som ett jättebra pris! Har de något minimiantal gäster? Det låter väldigt intressant...

Kram!

Svar på tråden Kuvertpriser - vad betalar ni & vad ingår?