• Forsfors

Lätt illamående

Är det fler än jag som har problem med lätt illamående? Själv har jag mått illa varje dag sen jag var ungefär 14-15 år (är 22 nu)Eftersom att jag är så van vid att alltid må lite illa så har jag inte funderat så mycket över det, men på sista tiden så har jag börjat få halsbränna och sura uppstötningar också och då har jag börjat känna efter mer och börjat märka av mitt illamående mer.

är det någon som har det liakdant? vad kan illamående bero på? vad kan man göra åt det?

Jag har inte prtata med någon läkare om det, jag mår ju inte så illa att jag kräks, bara lagom för att känna att jag mår illa.

• Svar på tråden Lätt illamående
  • Forsfors

hej, tack för alla svar och förslag. jag ska nog prata med en doktor i allafall, kan ju vara bra att få det utrett. jag har som skrivet var haft det så här sen jag var 14-15 år, mår illa varje dag, men det varierar i styrka. under den här perioden har jag varierat i vikt, mina matvanor har varit olika år från år, jag har ätit p-piller sen jag var 15, men slutade med det för ca 4 år sedan. balansen har jag faktiskt haft lite problem med till och från, ibland kan jag bara gå och så ramlar jag, mamma skojade alltid med mig om det när jag var liten att jag alltid snubblade på mina egna fötter. jag har nedsatt hörsel, och balansen sitter ju i öronen, så det kanske har med det att göra? Har även sk stressmage, så när jag stressar upp mig så brukar jag få ont i magen, men det har jag inte alltid och inte haft nu på ett tag. Ska försöka stressa av lite, äta lite bättre och se om det kanske ger med sig av sig självt, annrs så går jag till doktorn. tack än en gång för alla svar.

• Forsfors

M:et: kondom. Vill inte längre tillföra min kropp hormoner och sånt eftersom jag märkt att jag inte mår bra av det, längtar tills den dan det kommer p-piller för killar....

• Forsfors

kalsvettningen och yrsel i samband med illamåendet känner jag igen mig i, blir inte så nu, men hände ofta när jag var yngre (hände att jag svimmade ibland då också) bvar hos läkaren då som tog massor av prover, men de hittade inget fel. nu svimmar jag inte längre och har inte heller yrsel, kallasvettas ibland, men oftast mår jag bara lite illa.

• Forsfors

Visst är det mycket a vitamin i morötter? Låter kanske konstigt men jag kom att tänka på det för när jag var yngre och hade yrslen så åt jag extremt mycket morötter...kanske en tanke?

Svar på tråden Lätt illamående