Septemberbrudar
Heeej! vart finns ni???
Idag har jag bokat kyrka & festlokal idag till den 17/9.. Så kanske vi kan ge varandra tips & råd..
Heeej! vart finns ni???
Idag har jag bokat kyrka & festlokal idag till den 17/9.. Så kanske vi kan ge varandra tips & råd..
Vi ska ju ha ett medeltidsbröllop så jag ska ha band med gröna och röda mönster på klänningen. Min brudtärna ska ha mörkgrön sammetsklänning och min M2B och bestman mörkgröna tunikor i sammet. Tänkte ha orangea garbrer (hur stavas det??) i buketten.
Har en bild av allt i huvudet, men om det blir så sen vet man ju aldrig....
När skickar nu inbjudningskorten?
Ännu en september brud här!
vi ska ha vårt på mallorca, familjen har en gård uppe i Valdemossa som är som gjord för ett romatiskt bröllop. blir lite dyrare för alla gäster att komma, men då vi har 92 pers på inbjudningslistan (många tråkiga måsten) så vet vi att det är många av dem som inte kommer och vi får ha vår hääärliga dag tillsammans med våra viktigaste, vänner och familj (hoppas på en minskning till 65).
Så kul att läsa om alla andras idéer å färgteman, härlig site det här!
Hej
Jag ska gifta mig 3/9-05 och nu undrar jag när ska ni skicka inbjudningarna?
Tänkte först maj men det blir ju nästan 4 månader innan Men man vill ju inte skicka dom mitt i semestrarna heller, eller kan man det?
vronk
Jag kan varmt rekomendera Princessa i södertälje
Strulan!
Jag funderar också på att skicka dem i maj.I mitten av maj om jag får bestämma.Min M2b tycker det är för tidigt.Det är det väl inte? Om jag fick bestämma skulle jag vilja skicka dem nu...så ivrig är jag
Tänker skicka i slutet av maj och vi gifter oss 3 september.
FrU Larsson!
Vi gifter oss också den 3 september .Det känns bra att skicka dem i maj för då är det ännu lite tid till semestrarna och en del är ju borta hela sommaren.Då kan de lätt planera in att det blir ett bröllop i början av september......
Frågan är när man ska anhålla om svar
Kan det inte för lång tid mellan inbjudan och bröllop så gästerna glömmer???
Ni vet som när man känner det är lång tid kvar, så går dagarna och ooops! det är imorgon.....
Jag själv kommer ju inte glömma, men det är ju inte mina gästers "viktigaste" dag i livet och räkna dagarna som är kvar
Förstår ni vad jag menar???
Strulan!
Förstår precis vad du menar , men det känns ändå som att man vill ha iväg inbjudningarna innan sommaren.Man vet ju aldrig när folk åker iväg på semester, och en del är borta hela sommaren.Om man gifte sig på en annan tidpunkt än efter semestrarna just kanske jag skulle väntat lite till
Hej alla septemberbrudar!
Jag hittade först nu denna länk och vill gärna vara med och skriva. Jag och min sambo gifter oss 3/9 i Ekerö kyrka på mälaröarna utanför stockholm. Vi har även bokat festlokal och meddelat tärna, brudnäbb, bestman, tostmaster och tostmadamme. Vi har "lite" svårt att hålla tyst om detta fantastiska så vi pratar och berättar för alla våra vänner.
Håller ni andra hemligt att ni ska gifta er innan inbjudningara har kommit iväg?
Vill även passa på att fråga när ni har satt osa datum till?
Vill bara tipsa om en jääättestor tråd för alla oss septemberbrudar. 3 sept här
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m854499.html
Hej!
Vi ska också gifta oss den 3 september!! vill också få ut inbjudningarna NU, men min blivande vill givetvis vänta, tycker det är för tidigt. Har iaf köpt grejor att göra dem av, hoppas de kommer bli fina.
Här är ännu en septemberbrud (va härligt det låter!!!)Vi ska gifta oss den 10:e i Norrmannebo Kapell utanför Kungälv! Vi ska försöka hålla tyst tills inbjudningskorten är skickade (vi skickar dom nog i slutet av maj). Frågan är väl bara om man verkligen kan hålla tyst så länge, särskilt som man får frågan om man ska gifta sig snart typ en gång i veckan... Det känns så härligt att äntligen få vara med om detta på riktigt och inte bara drömma om det!!!
jag har skickat våra inbjudningar nu och vi gifter oss 3 sep.. det blir skönt att kunna planera i lugn och ro med menyn bordsplac..osv vi satte 1 juli som sista dag..