• Alexa44

    strunta i det eller make a statement?

    Ok, nu är det sista gången jag skriver här om....låt oss kalla honom K. Vill bara få er åsikt i en fråga för ni är så smarta här.

    Jag och K skrev till varann på en dejtingsida ca 1½ månad, sen började vi höras i tfn och till slut att dejta. På första dejten var vi ute och åt middag och sen följde jag med honom hem och sov över - inte direkt planerat och inget jag är glad nu att jag gjorde, men det kändes "rätt". Sen bjöd han mig på middag hemma hos sig, trerätters, da´n därpå och så fortsatte vi ses flera ggr i veckan hos varandra i ca tre veckor. Vi sov över hos varann efter varje gång. Han ville ses dan innan julafton och kom då över med en gullig liten julklapp till mig. Vidare så hörde han av sig på julafton och juldagen; på annandagen ville han ses men jag kunde inte så vi sågs hos mig den 27:nde i stället. Då hade han själv lagat mat och hade med sig hemifrån. Vi åt, pratade, såg film, hade 6 osv. Sen hörde han av sig på tisdagen och jag på onsdagen. Jag föreslog att vi skulle ses på torsdgen, kände att det var min tur att föreslå ngt. På torsdagen ringer han då plötsligt och säger att "nu måste vi bestämma oss", "det är inte ditt fel utan mitt", "det känns inte helt rätt", "jag tänker för lite på dig för att det ska kännas bra men när vi ses är det jättebra". Jag blev ledsen förstås och frågade t.ex. hur länge han känt så och vad som varit fel. Han kunde inte säga vad som var fel och bara att han känt sådär "gradvis". Har försökt få tag på honom efteråt (ringt) och skrivit till honom på dejtingsidan o bett honom höra av sig. Men no respons. Anledningen är att jag bara vill att han ska veta att det känns ganska taskigt att köpa julklapp o bjuda på middag och anstränga sig bara för att dumpa mig någon dag senare och aldrig höra av sig mer, inte ens ge ngn förklaring. Ska jag släppa det bara eller ska jag skriva till honom på hans sida och förklara varför jag blev så ledsen? Att det inte handlar om att jag är olyckligt kär i honom (för jag kan verkligen se nu också att vi inte passar ihop och det var ganska spänt mellan oss, ingen av oss sa heller saker som "jag gillar dig" eller "jag längtar efter dig" och det kändes också konstigt.) Utan att det snarare handlade om att han gav ut signaler som jag tolkade som att han verkligen var intresserad och sen plötsligt visade det sig att man inte betydde ngt alls.

    ´Så, ska jag låta honom veta det eller inte? Förmodligen bryr han sig inte alls men det kanske kan vara skönt att få det sagt/skrivet.

Svar på tråden strunta i det eller make a statement?