Inlägg från: vixen not a tramp |Visa alla inlägg
  • vixen not a tramp

Varför alla dessa dieter?

K.C
    Väldigt bra skrivet, en eloge till dig!!!

• vixen not a tramp

Återigen en sanning från K.C. Du har precis rätt inställning enligt mig, kanske för att jag tänker ungefär likadant!

Förresten, vad är en diet? Om man bestämmer sig för att äta nyttigt, undvika all skräpmat och röra sig, är inte det en slags diet då? Och kan man i såfall säga att det är fel med dieter? Sen finns det väl så många olika dieter eftersom att vi alla är så olika, man måste hitta något som passar en själv och det är väl bara bra, Sverige håller på att bli som USA ur fetmasynpunkt och det är enligt mig ingen bra utveckling. (Iallafall enligt TV3 repotrage eller vad det heter med Paulo Roberto)Bilden av den hälsosamme svensken håller på att försvinna. Kollade på Supersize me för ett tag sen och the average american ser inte ut som i filmerna och tv-serierna direkt....
    Jag ser inget fel med att ändra sin livstil och få ett hälsosammare liv och "på köpet" en snyggare kropp.

• vixen not a tramp

Lycklig?
    Exakt! Jag känner en kille som inte har fyllt 30 som har väldigt högt kolesterolvärde, fast han har helt normal kroppsbyggnad. För att citera tv-reklamen "Det känns inte inuti, det syns inte utanpå". Kanske "bättre" att det syns att man lägger på sig för då är chansen större att man gör något åt det. Hur många är det under 40 som kollar sitt kolesterolvärde? Jag har aldrig gjort det.

Svar på tråden Varför alla dessa dieter?