• K.C

Varför alla dessa dieter?

det här med mat är ju så himla komplext - kolla bara in alla svar här inne. men saken är väl att vi ställer för hårda krav på oss; numera är ju minsta kilo klassat som övervikt och man ska banta. det blir ju lite galet. kan heller inte hålla med om att vi vräker i oss socker och fett, det har ju blivit överdrivet åt det hållet också - att köpa choklad är nåt fult som man inte ska syssla med, speciellt inte om man inte är trådsmal.. däremot lever vi ju på ett sätt osm inte är menat för oss - man rör sig ingenting. de få gånger man verkligen rör sig står man och stirrar in i väggen på ett gym och gör sin timme för att ha gott samvete. jag tror att hemligheten är att slappna av lite och låta kroppen bara må bra - njuter man av mat och sötsaker så får man röra på sig mer, helt enkelt. och en skjuts för den som försöker gå ner är ju inte fel, det handlar ju egentligen bara om huvudet och mår man bra där så kommer kroppen cokså må bra. jag har till och med hört att om man mår dåligt kan kroppen vägra gå ner, även om amn gör allting rätt.

huvudsaken är väl att vi kan tillåta alla kroppar och kankse försöka jobba med den som är lite för stor för att man ska må bra. Lite extrakilon är det ingen som dör av.

• K.C

hej MIA.MARIA! Länge sen.. Tack för fina orden.

• K.C

Hejsan ZIPPOLINA! Vilket trevligt mottagande.. tack tack!

Håller med MARIAN; jag är så astrött på att folk tror att man äter massor med chips bara för att man är stor. I mitt fall har det ofta varit för att jag svälter mig som jag lägger på mig. Alltså helt tvärtom mot vad folk tror... Det finns så mycket fördomar kring kroppen och varför folk ser ut som de gör och hur man ska bli sund...

• K.C

fast jag har gått ner i vikt en gång tidigare, då körde jag först flygvärdinnedieten för att få en skjuts och sen lite viktväktarmat - egentligen mat med sunt förnuft. Det gick fort att gå ner, jag höll vikten och skjutsen i början var nog avgörande för att jag skulle palla. alla är vi ju olika och har olika problem med mathållningen - därför måste lösningarna få vara olika också. dieter kan vara skitbra om man inte börjar käka 10 påsar chips om dagen när man gått ner det man vill...

• K.C

absolut. och den värsta ohälsan är ju att må dåligt i själen egentligen. tycker kroppen får för stor plats - det är ju ofta hur vi mår inuti som speglar en övervikt/undervikt. man bryr sig så mycket om det yttre - nä, nya tag tycker jag! banta bort dumma tankar istället...

Svar på tråden Varför alla dessa dieter?