• Lilli77

Fran kyrkan - i helikopter???

Vad tror ni om det har?

Kyrkan som vi ska gifta oss i ligger inte alls langt fran festlokalen, max 5min till fots, sa vi har hela tiden sagt att vi inte behover nan transport fran kyrkan.

Vi ska fota oss efter kyrkan och hade kanske tankt smita ivag i nan vanlig bil och sen komma tillbaks pa samma satt.

Nu ar det sa har, min morbror har en helikopter och har fragat om vi inte vill anvanda oss av den pa nat satt. Mitt svar var NEJ och sambon tyckte att jag var lite trakig.

Nu har jag tankt lite pa det har.. Vi skulle kunna bli hamtade i helikoptern, flyga runt ca 10min, anda nanstans for att ta foto och sen for att ta oss tillbaks till festen anvanda en pyntad bat som vi ska anvanda for att transportera gasterna pa natten (festlokal+hotell ligger vid en sjo). M2b har sagt hela tiden att han vill anlanda med en bat, och baten ska vi ju hyra i alla fall.

Min moster ska fixa mitt har sa hon blir i sant fall ansvarig for att frisyren haller i blasten, och nan annan stackare far val stada helikoptern sa att min klanning inte blir skitig... ;)

Jag skulle vilja ordna allt det har som en overaskning for min sambo. Vad tror ni? Kan det vara nat? Eller blir det for mycket?

• Svar på tråden Fran kyrkan - i helikopter???
  • BlaBla

Wow! Det låter väldigt häftigt, jag tycker VERKLIGEN att ni ska utnyttja att han har en helikopter. OM ingen av er är flygrädd förståss, när spänningarna släpper efter själva akten och man gör något man kanske inte gillar supermkt kan man säkert få upp både det ena och det andra ;)
    Om inte kan det säkert vara ett underbart sätt att slappna av lite, vara för sig själva, dricka lite champange och pussas :)

• Tolin

Låter superhärligt tycker jag! Både båten och helikoptern. Tycker verkligen att du ska göra det som en överraskning om du klarar av att hålla det hemligt. Jag hade blivit superglad över en sådan "kupp".

• Lilli77

Ah vad kul att ni tycker att det verkar bra! Blir mer och mer saker pa att det ar nog en ganska bra ide.. Maste bara ut och provflyga nangang forst, jag har aldrig flugit helikopter!
    Hoppas att jag kan halla det hemligt for sambon ;)

• Lilli77

Nan mer som vill hjalpa mig och tycka till?

• Sep brud

Lilli77, klart ni ska flyga helikopter. Vi håller själva på att letar efter en som kan flyga oss. Vi ska troligtvis vara på en ö i Stockholms skärgård. Vår tanke är att helikoptern ska hämta oss på natten och flyga oss till Arlanda. Har dock ingen aning om det är möjligt när det är mörkt, nära vattnet och allt.

Kan du hålla det hemligt för din sambo tror jag säkert att han kommer att bli storm förtjust, det är ju en kill grej det där med maskiner.... :o)

• Lilli77

Sep brud,

Ska prata med min morbror i helgen och han kanske vet nat seriost foretag som ni kan kontakta? Jag hor av mig om det i sa fall!

• Ojob

Låter hur skoj som helst. Hade gärna varit i dina kläder, när det gäller helikoptern alltså, min sambo är jag mer än nöjd med. Har haft fundering på helikopter jag också, men det verkar dyrt och bökigt med tillstånd och sånt som jag kan tänka mig att man måst ha. Vemvänder man sig förresten till om man skulle vilja hyra en helikopter i Lidköpingstrakten?

Kul idé du har hur som helst!

• C.A

Vi hade också tänkt helikopter som transportmedel från festen på natten. Tyvärr så kostar det en hel del, ca 10000kr/h. Vi hade tänkt att flyga till Karlstad och det kalaset skulle gå på i runda slängar 15000. Lite trist faktiskt. Om din morbror erbjudit sig så tveka inte! Han bor möjligtvis inte i västra Värmland

• Lilli77

Jippie!!! Har precis pratat med min morbor och det verkar som om det kommer ga att ordna!! Moster lovade att fixa frisyren och en flaska champagne till "resan"... Nu ska jag bara lyckas halla det har hemligt for sambon.. Ar sa glad!!!

• BlaBla

åååå vad det kommer bli en upplevelse hörrödu!! :D Jag är väldigt glad för din (er) skull att det troligen kommer bli genomfört! lycka till!

• Squeezetoy

Det låter jättekul med helikopter verkligen. Kanske helikoptern inte behöver starta förrän du klivit in så minskar iaf den värsta belastningen på frisyren.

Till Sep Brud:
    Våra kompisar undersökte möjligheten att åka helikopter ner de gifte sig. Men fick tyvärr beskedet att de inte flög privatpersoner efter mörkrets inbrott pga av olycksrisken. Du kan ju höra dig för på helikopterfirmor, men risken är att det är det svar du kommer att få.

Lycka till!

/Ingrid

• Lilli77

Squeezetoy, det har du ratt i! Har inte ens tank pa att jag kan kliva in innan den startar... Tack for tipset! :)

• penapöna

Vad kul det låter! Du kan ju vira en sjal runt håret så förstörs inte frisyren. Ett lakan/överkast som ligger i helikoptern och ev ett som hänger ut då du ska kliva i räddar klänningen från fläckar.

• PetraM

Sep brud
    Helicopter assistans
    roslagens helikopterflyg...
    Kolla med dem.

• Rystall

Ashäftigt! Det skulle jag oxå vilja ha, fast vi ska gifta oss mitt i stan så det funkar inte, men jag är allt bra avis!

• Sep brud

Tack för alla tips,
    hjälp vad dyrt det är. SOm det ser ut nu så kommer vi att stanna på ön för att morgonen efter flyga direkt till Arlanda,

Lilli77, har du lust att höra med din morbror kanske?

Svar på tråden Fran kyrkan - i helikopter???