• Popcorn

Skärgårdstema

Hej Sep brud!
    Vi kan ta ett specialsnack vid nästa träff med "vårt gäng" (se tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m877275.html)- och de/vi nu kan bestämma någon dag vill säga .
    Min blivande och jag träffades genom vårt gemensamma intresse dykning och både på grund därav och eftersom vi båda älskar havet kommer vi att ha lite havs-/vattentema på vårt bröllop. Det är också därför vi har valt ett festställe precis vid vattnet och ska gifta oss vid vattnet - om det inte regnar förstås! Inbjudningarna ska gå som flaskpost i trälåda, men vi har inte hittat några vettiga lådor ännu. Flaskorna är dock klara. Annan havsanknytning kommer att bli stenar på borden, blå/gröna färger etc.

• Popcorn

Vi har valt flaskpost, men det är faktiskt bara två som vi behöver skicka med posten. Resten delar vi ut själva alternativt låter våra föräldrar dela ut (på respektive hemort efter att de fick sina av oss vid påsk). Alla gäster får ju inte inbjudningarna samtidigt, men det spelar mindre roll eftersom vi delar ut till de som känner varandra vid samma tillfälle.

Vi har 50 cl glasflaskor med sand och några småstenar i samt en trälåda med träull som vi lägger flaskorna i. Portot med posten blir 55 kr per styck.

• Popcorn

Karin augusti-05: Vi hittade en "trälådekille" på nätet, och han kunde göra lådor som passade våra flaskor precis. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter men jag kan kolla upp det och återkomma. Vi fick 40 lådor levererade hem till oss med en massa träull i en stor påse. Är du nyfiken på våra flaskor? Om du är det så kan jag säga att jag har skickat dig en bild - dock inte på lådorna för några sådana bilder har vi inte tagit.

• Popcorn

Karin augusti-05: Nu har jag hittat vad han med trälådorna heter, och det är Lasse Magnusson på Weston Expac. Han/de finns i Kinna och kan nås på tel. 0320-16615. Hemsidan är weston-expac.se

Mitt försök att maila dig gick förresten inte - jag fick tillbaka ett felmeddelande om att mailet inte gick fram.

Svar på tråden Skärgårdstema