• K.C

viktväktargodis/kakor

men grejen är väl att när VV sätter sitt namn på nåt så förutsätter man ju att det är ett sundare alternativ. ingen har väl nåt emot att de tjänar pengar, för det gör de ju verkligen, men HUR. uppenbarligen känner folk sig lurade.

• K.C

jag tycker allt borde göras om och alla företag skulle ta lite mer ansvar. det är ju asjobbigt att vara konsument!

• K.C

att VV gör sina egna kakor - då förväntar jag mig faktiskt att de är lite bättre att käka. Hade de däremot märkt upp andras varor som hjälp för de som jagar points, ja då hade jag inte förväntat mig det.

vi är inte så vuxna och tar inte så många egna beslut som vi kanske vill tro. vi är väldigt påverkade av reklam, starka varumärken och drömmen om det perfekta livet, så visst nyttjar de folks vilja att förändra sig. Om inte så borde det väl stå på förpckningen att "detta är inte nyttiga kakor, men en hjälp att veta antal points". Men det talar man tyst om. Tycker inte man ska behöva läsa det finstilta jämt och ständigt, speciellt inte som det är så mycket info att ta in överallt hela tiden. Då går vi istället på snabba impulser. Vi har lärt oss att VV står för nyttigt och bra och gör den kopplingen i hjärnan att deras kakor är ett bättre val än andra. Har man inte behoven att gå ner är det kaske lättare att genomskåda, men då är man ju heller inte målgrupp.

• K.C

dessutom är ju VV ett av de få företagen som kan sälja "smalgrejer" (fast de uppenbarligen inte är det) utan att så tydligigt behöva SÄGA att det är smalgrejer - alla vet ju vad VV står för. Nåt som många företag brottas med - man vill ju känna sig som en smal och snygg, det är svårt att gå och köpa produkter som är riktad till fetknoppar. Därför "om du har bestämt dig..." istället för "du som är rätt fet och borde dra ner på det mesta".

Svar på tråden viktväktargodis/kakor