• lelise77

Gp ner i vikt till bröllopet!

Vi ska gifta oss midsommar nästa år och jag har redan gått med i viktklubben eftersom jag vill lära mig att äta rätt.
    Jag har dessutom måmnga kilon att gå ner.
    I början gick det jättebra och jag har på 3 månader gått ner 18 kg men nu har det slagit slint i huvuet...
    Jag äter godis och onyttigheter nästan varje dag, motionerar inget...
    Jag vet inte hur jag ska göra för att hitta min motivation igen!
    Jag måste ju fortfarande gå ner ca 20 kg!!

Snälla hjälp mig!!

• Svar på tråden Gp ner i vikt till bröllopet!
  • myrkur

va roligt att du ska gifta dig!
    då har du ju en ypperlig motivation iaf :)
    hur åt du under dom tre månader du gick ner? 18 kilo låter förresten väldigt mycket på så (om du frågar mig) kort tid. går man på för sträng diet har man en tendens att tröttna snabbt och helt spåra ur. mycket möjligt till och med gå upp mer än man gått ner.

• myrkur

aha.. du tycker inte att du har nån motivation? känns det inte motiverande nog att vara fin till bröllopet?

• lelise77

Visst är det bra motivation att bli fin till bröllopet men ändå så slarabar jag hela tiden!
    Egentligen åt jag ganska mycket under ddessa tre månader..jag unnade mig bara godis en gad i vecakn och försökte äta mer frukt och grönsaker!
    Var dessutom ute och promenderade ca 1 timme innan frukost och kilona "rann" av mig!
    Men nu ids jag inte anstränga mig utan skuter hellere upp allt till morgondagen.

• Ellte

Du är FANTASTISK! TÄNK att du har gått ner ARTON kilo! :D Helt underbart!!! Jag hoppas att du kommer ge dig själv nåt riktigt FINT när du har klarat av 20 kilo...och tänk :o det är ju bara två ynka kilo kvar till dess :) Vad får du sen? Ett nytt sexigt klädesplagg? En ny frisyr? Ett schysst läppstift? Massage kanske...

Och tänk sen...sen när du har gått ner 20 kilo (Wohoooo!) då är det ju inte ens hälften kvar :D En baggis!

Jag är skitimpad av dig och helt övertygad om att du fixar detta redan till midsommar i ÅR! Sen har du ett helt år på dig att komma i snygg form genom att träna upp musklerna, lära dig hålla vikten, köpa snygga kläder och kunna köpa en brudklänning i rätt storlek på en gång

Gå nu genast och plocka fram ett plagg från långtinneigarderoben om du har något i den storlek du räknar med att ha vid målvikt (har du inget så köp nåt snyggt imorgon ;)) och häng det på insidan av garderobsdörren... Prova det med jämna mellanrum för att se hur du sakta men säkert kommer närmre och närmre med knapparna över magen/bysten. Det är fantastiskt roligt och man längtar nåt så vansinnigt till den dag det sitter perfekt. Jag ska gå och prova min kostym på en gång tror jag

Och du...bara imorgon...ta en långpromenad i det underbara vintervädret och ät inget godis! En dag klarar du

Många kramar!!!

//Linda

• myrkur

jag förstår absolut ditt dilemma! har varit där själv så att säga ;)
    men det ordnar sig ska du se!
    du har ju gått om tid på dig så du behöver ju inte hålla på med nåt "rasande" (och det är nog din hud och kropp väldigt glad för)
    det är väldigt lätt att slarva men faktiskt, trots allt, förvånansvärt lätt att låta bli. om man bestämmer sig. och äter tillräckligt och rätt saker.
    jag tycker som sagt du ska försöka att ta allt i en lugn takt så slipper du göra några drastiska förändringar på en gång. och kanske blir det då lite lättare att göra nåt alls. lite är bättre än inget vettu ;) ..en timmes morgonpromenad låter ju idealiskt men jag kan mycke väl förstå att man hellre sover lite längre. speciellt nu när det är så kallt ute. :/ men kanske kan du ta en lite kortare promenad? eller göra någon annan form av träning? allt blir hopplöst om det ska vara "måsten". tänk inte så utan gör sånt du tycker är kul. lite fridans till nån musik man gillar är aldrig fel ;) och skapar man mål för sina promenader går det oftast lättare. många gillar också att simma eller så. som sagt. inga drastiska förändringar. men du kan väl försöka äta lite mer frukt och grönsaker och lite mindre godis? stegvis. små förändringar är bättre än inga alls som sagt.

slutligen. tänk inte viktminskningen som något enormt berg du måste ta dig över för då förstår jag verkligen att det lockar att skjuta upp det till en annan dag. avdramatisera. gör som jag sa små förändringar stegvis så blir det inte lika tungt och håller bättre i längden. lycka till! :)

• myrkur

håller för övrigt med Ellte! otroligt bra jobbat tjejen! inte får du ge upp nu. passa på innan du börjar gå upp massa igen!

• lelise77

Tack så jättemycket för alla bra råd och motivations tips!
    Ni fick mig verkligen att tänka till!!
    Jag inser (eller ska försöka) hur långt jag har kommit och att jag kommer att klara dessa "sista" kilon också...
    Ska redan nu börja fundera på någon bra belöning...

Svar på tråden Gp ner i vikt till bröllopet!