jag förstår absolut ditt dilemma! har varit där själv så att säga ;)
men det ordnar sig ska du se!
du har ju gått om tid på dig så du behöver ju inte hålla på med nåt "rasande" (och det är nog din hud och kropp väldigt glad för)
det är väldigt lätt att slarva men faktiskt, trots allt, förvånansvärt lätt att låta bli. om man bestämmer sig. och äter tillräckligt och rätt saker.
jag tycker som sagt du ska försöka att ta allt i en lugn takt så slipper du göra några drastiska förändringar på en gång. och kanske blir det då lite lättare att göra nåt alls. lite är bättre än inget vettu ;) ..en timmes morgonpromenad låter ju idealiskt men jag kan mycke väl förstå att man hellre sover lite längre. speciellt nu när det är så kallt ute. :/ men kanske kan du ta en lite kortare promenad? eller göra någon annan form av träning? allt blir hopplöst om det ska vara "måsten". tänk inte så utan gör sånt du tycker är kul. lite fridans till nån musik man gillar är aldrig fel ;) och skapar man mål för sina promenader går det oftast lättare. många gillar också att simma eller så. som sagt. inga drastiska förändringar. men du kan väl försöka äta lite mer frukt och grönsaker och lite mindre godis? stegvis. små förändringar är bättre än inga alls som sagt.
slutligen. tänk inte viktminskningen som något enormt berg du måste ta dig över för då förstår jag verkligen att det lockar att skjuta upp det till en annan dag. avdramatisera. gör som jag sa små förändringar stegvis så blir det inte lika tungt och håller bättre i längden. lycka till! :)