När ta på sig brudklänningen?
Jag undrar hur ni ska göra? Vart tar ni på er brudklänningen? Vi ska åka bil hemifrån till kyrkan och jag är orolig att klänningen smutsas ner. Kan man klä om i kyrkan, eller hur gör man??
Jag undrar hur ni ska göra? Vart tar ni på er brudklänningen? Vi ska åka bil hemifrån till kyrkan och jag är orolig att klänningen smutsas ner. Kan man klä om i kyrkan, eller hur gör man??
Det är ingen fara att klänningen blir smutstig. När du sätter in dig i bilen så lägger ni ett lakan där du skall sitta och på kanten av bildörren så kommer det inga fläckar på klänningen. Det rådet har jag fått
Nu gifte vi oss visserligen inte i kyrkan, men jag bytte om på plats.
Det kändes för bökigt och obekvämt att sitta med klänningen på sig i bilen + att jag också var rädd för att den skulle bli smutsig.
Räcker ju med minsta lilla fläck där
Går säkert bra att du byter om i ett rum i kyrkan.
Prata med prästen om detta först så ska det säkert gå bra
Jag läste ett listigt tips här för rätt så länge sedan som jag gärna skickar vidare:
Om man inte kan byta om i kyrkan (ring och fråga), så kan du innan transporten kliva i ett påslakan. Du skyddar klänningen, men kan sticka ut fötterna så att du kan gå.
Jag kommer att göra så, eftersom vi ska fotas innan vigseln, så minst en transport med klänning (från fotograf till kyrka) blir oundviklig.
Hoppas det hjälper dig något!
WhiteBride; bra tips, det ska jag komma ihåg.
Ann-Sofi: Ja jag tyckte med att den var ett bra tips Verkar vara det enklaste att göra.