Nån som har eller haft gallsten?
Här är ännu en som haft gallstensproblem. Opererade bort gallblåsan i nov -04 (rätt nyligen alltså). Fick troligen stenar under graviditeten och fick några anfall under förra året. I november fick jag ett anfall som inte gick över. I sex dagar kunde jag inte äta något eftersom till och med vatten satte igång anfallet. Åkte in och ut på akuten några gånger för sprutor och dropp och hade tydligen väldigt tur för jag blev "halv akut" opererad, samma vecka. Anledningn att anfallet inte gick över var för att en sten fastnat vid utgången till tarmen. Operationen var titthållsoperation så jag återhämtade mig rätt snart. Ang. rädsla för operation, be om lugnande (var ett vrak innan men efter pillret granskade jag intressant operationssalen ) Det sista anfallet kom efter att jag ätit mjölkchoklad. De andra vet jag inte riktigt men troligen fet mat. Till mig sa de att jag skulle undvika ärtor, äpplen och ägg. Nu äter jag allt och har inte haft några känningar alls men lite nervös blir jag när jag läser hur många som haft återfall/känningar. Jag hoppas att du får din operation snart för trots operationsskräck var det tusen gånger bättre än att få anfall i tid och otid.