Nån som har eller haft gallsten?
Hej! Usch stackars dig sånt krångel
Om gallblåsan är inflammerad nu är det bäst att ta bort den.. du kan ha haft stenar som irriterat och sedan passerat vidare. Risken med en inflamerad gallblåsa är (som jag förstått det) att man lättare får nya stenar. Har man otur kan infalmmationen eller stenarna skapa en innflammation i bukspottkörteln och det vill du INTE...
från Netdoktor: Inflammation i gallblåsan (sällsynt men allvarligt): Ihållande smärtor som vid gallstensanfall, ledsagat av feber. Smärtorna flyttar sig med tiden till ett område under revbenen på höger sida. Magen är öm i detta område. Inflammation i gallblåsan kan uppstå även om man inte har gallsten
Kräver att man läggs in akut. Behandlas med antibiotika samt operation där gallblåsan tas bort.
Det kan vara så att fet mat hädanefter kan skapa olag i tarmen men övervikt tror jag inte du behöver vara rädd för.
OBS jag är inte läkare utan snart färdig sjuksköterska och vill bara ge dig rådet att följa läkarnas rekommendationer gällande operationen. Lycka til och hoppas du kryar på dig snabbt!