Nån som har eller haft gallsten?
Åh, tack!
Kom på att jag totalt glömt en sak:
Under operationen blåser de upp bålen med hjälp av gas för att få bättre plats att operera.. Den där gasen är det svårt att få bort allt av, så efter att man vaknar har man (oftast) ordentligt ont, då gasresterna ligger och trycker mot nerver.. Oftast känns det i axlarna, men på mig vandrade det mellan axlar, nyckelben och bröstkorg.. Den smärtan var nog värre än den i operationsområdet, då inget smärtstillande bet på den, och då det kändes som om man fått en mycket hård smäll på stället. Enligt informationen ska den smärtan försvinna under det första dygnet, men för mig tog det nästan två dygn innan jag var helt av med den.. Den gjorde det svårare att sova, så i natt har jag sovit riktigt gott, och till och med glömt att jag var opererad! Jag kunde i natt ligga på höger sida korta stunder, och det var väldigt skönt för nacken!
Idag känns det mest som ett lindrigt håll, men såren svider fortfarande när jag rör mig mycket, och magmusklerna känns som om jag gått en hård runda på gymet. Men jag behöver inte längre gå framåtlutad, och jag börjar få tillbaka mina krafter!
miss luxor: Du kommer få ordentlig information innan operation, för till exempel ska du vara fastande sedan kvällen innan, så det är ju garanterat bara ett samtal!