• ciccij

Hur åker ni från kyrkan?

Ni som bor i Uddevalla med omnejd, hur tar ni er från kyrkan till festlokalen?
    Hur långt ska ni åka?
    Vad får ni betala?

• Svar på tråden Hur åker ni från kyrkan?
  • Gestilren

Jag var på ett sommarbröllop i Uddevalla härom året, och de hade festen på Gustafsberg. Vi åkte Sunningen ut, med fiolspel hela vägen, och sedan gemensam vandring efter musikant och brudpar upp till societetssalongen!

• ciccij

Mysigt men vi ska vigas på orust (killens hemort) så det blir svårt med sunningen.

• raskan

Min svärfar har hyrt en vit limmo till oss!! Vi har kanske 2 mil att åka!!
    Priset vet jag inte.
    Millan

• gustava3

´Vi ska åka häst och vagn dock ej hela vägen från kyrkan till festen för det tar för lång tid.Vi kommer att åka på annat sätt från kyrkan men dyka upp till alla gäster i hästekipage som inga andra än vårt toastmasterpar kommer att veta om.För hästekipaget kommer vi att betala 2000:-.Då kommer det att vara en nordsvensk häst med gammaldags lövad vagn och en tur på ca 30-40minuter.

• Elinore

Jag funderar oxå på det där med transport... vi skall antingen vigas i stadskyrkan/blekets kyrka... och ha festen i socitetssalongen...
    Det skall vara lite medeltidsaktigt, så bil är ju eg inte korrekt :)

några ideér??

• ciccij

Ingen mer som har tips på var jag kan hitta fin bil till normalt pris?
    Vi är beredda att lägga max 1500:- påresan (exklusive smyckning och champange)

• cina2

Vi ska köra själv, häftig sportbil av nyare modell, typ corvette eller merca cab. Kommer billigt undan eftersom vi kommer att låna fordon av bekant.

• len

Vi gifte oss i stadskyrkan och hade festen på Lindesnäs. Vi gick gemensamt ned till hamnen och tog Byfjorden som vi hade hyrt ut till festlokalen. Vi åkte runt ca 45 minuter innan vi var framme och hade välkomstskål, mingel och musiker på båten. Det kostade ca 2000:- att hyra Byfjorden (egentligen Gustafsberg, men den var upptagen)

Det fungerar ju dock inte om man ska gifta sig på Orust. Kan man inte åka båt därifrån och in? Det kanske tar lång tid?

• Lill-strumpan

Vi ska åka limo till ett ställe som vi ska fotograferas på. Därifrån åker vi helikopter till festen.

• Bebbsen05

Lill-strumpan
    Vad kostar det med helikopter??

Svar på tråden Hur åker ni från kyrkan?