Hur åker ni från kyrkan?
Ni som bor i Uddevalla med omnejd, hur tar ni er från kyrkan till festlokalen?
Hur långt ska ni åka?
Vad får ni betala?
Ni som bor i Uddevalla med omnejd, hur tar ni er från kyrkan till festlokalen?
Hur långt ska ni åka?
Vad får ni betala?
Vi kollade med säve flygplats först, de skulle ha runt 7200 kr för en timme (vi gifter oss på en lördag, därför så dyrt) Men vi hade tur, en bekants bekant har det som en hobby och tar 3000 kr.
Helikopter lät ju häftigt men hur gör ni för att åka först och anlända sist???
Cirkulerar ni ett tag då eller??
Vi kommer att åka limo från kyrkan med fotografen(ev.tärnorna och bestman också) och ta kort utomhus. Sen åker de till festen med limon medan vi tar helikoptern. Sen landar vi när fotografen står redo med alla gästerna. Det är ingen som vet om det, så det blir en överraskning!
Åh! Va coolt med helikopter!!!!
Elinore, jag hörde om ett par som hoppade upp på varsin häst och red, det är väl medeltisaktigt, men kanske inte det smidigaste med klänning och inte så kul om man luktar häst på festen......
Fru Larsson
hehe..jag som e rädd för gnäggande saker :)
Men, vi såg en jättefräck bil som man kunde hyra, från 20 talet...
Så det får bli lite fusk iaf
men tack så mycket för ideén ändå :)
Vad var det för bil som var från 20-talet???
Nyfiken bara.
vi åkte limmo till & från
PHU, nu är det äntligen fixat med transport.
Min systers man och hans pappa har nämligen en vit cadilac -59 som inte har gått. Men nu ska deras syster/dotter gifta sig i april och hon "krävde" att få åka denna bil så nu håller de på att byta startmotor i den och sedan är den igång. Underbart. Det enda lilla problemet är att han (pappan som ska köra) bor 20 mil bort så det blir en bit att köra och en så gammal och stor bil drar minst 2 liter/ mil. Men nu är det i alla fall ordnat.
Mammas arbetskamrat känner även en som har en stor vit fin bil (vet ej modell) som vi har som reserv om cadilacen lägger av. Det är ju trots allt gamla bilar så jag vågar inte lita på dem helt.
vi ska åka ångbåt från kyrkan med en timmes mingel med snittar och skumpa vi är ute på siljan i en timme innan vi lägger an i tällberg där vi marcherar till hotellet tillsammans
gästerna tas till kyrkan med hyrd buss och sen ska vi åka ångbåt tillbaka med en timmes färd på sijan sen vandrar vi tillsammans upp till gästgiveriet med spelmän... de som inte kan gå hämtas med bil från hamnen..
oj då hade jag varit här redan blev lite ivrig...haha
Vi flög helikopter från kyrkan, det var jättefint!
ottis
När skall du vara i Tällberg??Vi skall nämligen också ha våran bröllopsfest där...på Tällbergsgården.Gifter oss i Boda kyrka den 16/7..
Någon som vet någon privatperson som hyr ut gamla bilar till bröllop och sånt? Helt ärligt, så är jag inte så sugen på att lägga ut 3000 för att åka från kyrkan!
sa manga soliga halsningar fran oss!!!
*overvakar alla bt tjejer i smyg fran solstolarna...hehe*
bebbsen05 inlagget forsvann,.,... ga in pa biluthyrning i uddevalla sa kommer det upp en sida som hyr ut i varat omrade.....uddevalla och trollhattan.,.,...det var just privatpersoner som hyr ut dar...men det klart..lite dyrt e det..men, ack sa snygga bilar :)
aceblondie:vi gifter oss 3 sep o ska ha festen på åkerblads.. lycka till
Häst o vagn