Häst och vagn i Mölnlycke
Någon som har annat och billigare tips på häst & vagn än Dragonen och Sleipners?
Någon som har annat och billigare tips på häst & vagn än Dragonen och Sleipners?
Magga: jaha ja, jag e visst lite vimsig Ni hittar säkert nån bra som viger er!
KatjaA: när vi var på råda så kom hon inte riktigt ihåg priset/kuvert, runt 1000 kr, men hon visste inte riktigt vad som ingick. Har du koll på det? Vad bet. ni? och vad ingår då?
Hejsan Guppien!
Minimum är 45 personer, ca 1200:- per kuvert (delvis rörligt beroende på hur mycket man dricker), då disponerar man hela huset fram till 01.00, därefter kostar det extra. 3-rätters + vin/dryck + kaffe & tårta. Viss blomdekor ingår. När vi var och tittade så var de 2 vaser på honörsbordet samt 1 vas på vardera tunga + några småvaser på övre våningen.
Hej KatjaA!
Ja vi var där i fredags o pratade med henne, hon e ju verkligen jättetrevlig Och, ja det är ju dom priserna som gäller. 1500/timme efter 01.00 är det. Vi blir max 42 och det var inga problem! Ska ni ha liveband eller?
Hej Guppien!
Vi håller på att kolla upp olika alternativ, har inget bokat och klart ännu. Ni då?
KatjaA: nej vi vet inte än om vi ska ha DJ, liveband eller bara stereo..funderar.. Jag var på bröllopsmässan idag..Tyckte inte det var nåt att ha faktiskt! Mest ringar o klänningar. Har du varit där?
Hej Guppien!
Det låter ungefär som vi, har inte heller kommit fram till vad vi vill ha. Fick tips på mässan om att en dj eller duo med förinspelat komp kan anpassa ljudnivån under kvällens olika faser medans ett band med trummor inte går att dämpa.
Vi tyckte oxå att mässan var fjuttig, saknade framförallt blommor och tårtor. Fick med oss några nyttiga rabattkuponger därifrån i alla fall och nu vet min blivande vad han vill ha på sig på vår stora dag.
Heej..
Jag som var så inställd på att ha min mammas brudklänning.. Men den e för stor och eg. inte den modellen jag vill ha. Så, jag ska låta sy upp en=))
Hej, funderar skarpt på att middag i Råda Säteri, fast vi skall nog hyr en gammal Rolls Royce eftersom kyrkan ligger 30 min med bil därifrån. Vi blir nog mella 30 och 40 personer och Helena sade att den blå matsalen är perfekt för det ändamålet. Kanske blir vi inte ensamma men det är ok.
Vill gära få lite feedback på er som skall ha er middag där... ni kan emaila optimisten @ yahoo . com
Tack
Hejsan Idesprutan!
Vad är det du vill veta? Vi ska dit och prata mat i början av april.
/Katja
Hej Idesprutan!
Vi blir ca 40 och ska nog ha middagen i den blå matsalen
Tror det blir kanon!
Gifter oss 17 sept så vi har inte kommit så långt i planeringen där än.
Jag vill gärna vet hur servicen var före under och efter festen. Jag har redan kontakt med Helena och fått menyer, priser etc etc men man vill ju gärna höra från andra som redan varit där om det är så sagolikt som jag föreställt mig. :D Vet ni om man kan få referenser från dem???
Hejsan Idesprutan!
Vi känner oss helt trygga med Helena. Vill du ha referenser från tidigare bröllopsmiddagar så är det bara till att fråga! Där kan jag inte hjälpa dig förrens efter 28 maj.
Lycka till!
Idesprutan: har ni bestämt er? *nyfiken*