• Sara_

    jag har ett stort problem.

    hej!

    Det är så här att jag har ett stort problem.

    Jag har en sort vatten liknande vätska som rinner ut ur min slidan hela tiden. Det är jätte jobbit och luktar blandning mellan sperma och slid saft, helt enkelt sex.

    Detta har jag inte haft innan och flytningar är det inte. Sen kom jag och tänka på det kanske är sperma som rinner ut ? Men det borde inte vara vatten likande, utan mer fast konsistent. Så har det varit när jag och min partner har haft sex att det har runit ut en vitare & fastare konsistent efter åt.

    Hur som helst så hade jag och pojkvännen inte sex på ca 10dagar, men vätskan fortsatte ändå rinna. Och om det nu hade varit sperma så borde den ha försvunnit, eller?

    Vad kan detta vara?? Det är jätte jobbigt, jag går med tampong inne hela tiden fast det inte är bra. Men om jag har trosskydd så luktar det sex, och det vill jag inte gå och lukta hela tiden. Känner mig så ofräch hela tiden..

    Snälla hjälp mig..

    Till något helt annat som också bekymrar mig.

    Jag fått 6-7 st små röda, torra prickar. Ser mer ut som ekem, storleken är från en 10 öring till en 50 öring. Och dessa prickar har jag haft i 3 månader. Vad kan detta bero på ? Nån som har fått något liknande?

  • Svar på tråden jag har ett stort problem.
  • Fenomena

    Dessa flytningar låter som det kan vara svampinfektion. Dags att gå till gynekologen och kolla kanske? Jag rekommenderar att gå dit istället för att testa receptfria medel. Dels om man är osäker på diagnos och dels är de receptfria starka och irriterar slemhinnan, spec om man har en infektion.

  • Hallonsylt

    Jag hade liknande problem för ett år sedan. Det visade sig vara obalans i slidan.
    Mängder av tunna vattniga flyningar samt viss torrhetskänsla. Jag använde trosskydd jämt något som såklart inte hjälpte. Till slut sa min barnmorska att det var svamp, det var hon helt säker på.så jag behandlade mot svamp och det blev bättre ett kort tag men sedan kom det tillbaka. Så när jag till slut träffade min läkare på kvinnokliniken så sa han åt mig att omedelbart sluta med svampmedicinering - svamp kliar annars är det inte svamp sa han. Istället fick jag rådet att köpa vaginaltabletter på apoteket (receptfritt) som skulle hjälpa mot obalans i slidan och det har faktiskt hjälpt.

    Sedan hjälpte det så klart lite att som alltid vara snäll mot sitt underliv. sova utan trosor, tvätta underkläder utan sköljmedel och i oparfymerat tvättmedel i 60 grader. Inga stringtrosor och bara trosor i bomull och allt det där.

Svar på tråden jag har ett stort problem.