• Shu

Romantisk resa i september?

Hej,
    Var åker vi på bröllopsresa i september?
    Tacksam för tips: gärna längre bort än europa, vill ha sol, bad och värme, lite lyx, personligt samt gärna billigt att leva.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Romantisk resa i september?
  • Kåär

Hawaii vet jag är ett av de få områderna som inte är inne i en regnperiod i september.
    Länderna i och runt Indiska Oceanen har vinter då. Det är ju fortfarande varmt men det regnar mycket mer än vad det gör annars.

• anne på grönkulla

Lite beroende på vad "längre bort än Europa" betyder, förstås men några tankar jag får är: Tunisien, Turkiet, Egypten?

Tunisien vet jag inte så mycket om, men det finns ju charterresor delar av året.

Turkiet finns det mycket billiga all inclusive-paket på femstjärniga hotell, också på charter nu. Vet inte riktigt hur det ser ut i september (grekiska ovärlden börjar kunna bli lite svalare efter 1 sept...) men är det bara lite skyddad strand eller pool på hotellet bör det kunna vara jättemysigt.

Egypten - september är lite före den värsta turistsäsongen sätte rigång & kanske lite varmt fortfarande iallafall i södra delen av landet. Vet heller inte riktigt hur det ser ut med resor till Röda havet då.
    Men det bör kunna vara prisvärt då det är före anstormningen!

Jag skulle kolla upp dessa om jag vore som ni, om ni inte tycker det är för nära, med Medelhav, förstås!

• Septemberbrud-05

Vi åker till Borneo 4/9 och det verkar helt underbart där med både sol, bad, äventyr i djungeln osv.
    Där börjar regnperioden först i oktober/november och håller på fram till mars/april.

• glader_ännu

Det blir öhoppning på Hawaii i September för oss.

• lillsmurf

Seychellerna! Dit åker vi i slutet på augusti och en bit in i september! Som minst nederbörd där då!

• lillsmurf

Det är iofs inte speciellt billigt att leva där!

• Sensommar05

Bali eller Kenya är bra då också tror jag. Bali kan man då kombinera med t ex Bangkok som jag själv tycker är mer spännande än Singapore. Hawaii är nog super men inte så billigt...

• 21/8 2004

Vi var till Bali, helt underbart!!!

Svar på tråden Romantisk resa i september?