Öka i vikt
Läser förundrad över alla viktminskningsis/dieter. Själv har jag inga viktminskningsbehov (snarare tvärtom). "Skönt för henne" tänker ni(?). Mitt problem är snarare att jag önskade att jag hade lite mer "hull" på kroppen. Måste säga att det finns människor som brottas med motsatta problem och att det inte är av lättare ;) natur. Många hindras inte av att uttrycka sina åsikter om en "för smal" person. Åsikter som "du som är sååå smal..." eller frågor kring om man inte har anorexi eller "äter ordentligt?" är sårande och lika otrevliga som en uttalad åsikt över att någon är "tjock". Skillnaden är att få personer väljer att öppet uttala den senare åsikten. Jag är smal, äter bra mat, älskar godis (i måttliga mängder). Min mening med inlägget är att försöka belysa viktproblem från ett annat perspektiv. Jag är också "lottad" med en kropp som snabbt mår väldigt dåligt fysiskt om den i långa loppet får i sig "fel" mat. Ett råd till er som vill gå ner i vikt är lite socker,fettförbrännade motion och stadiga måltider. Jag tycker att dieter/måltidsersättning bara är en tillfällig lösning.
Jag önskar alla lycka till med att uppnå den kropp man själv trivs med.