Öka i vikt
Har du kommit på de där tipsen själv eller .
Nej, skojade bara - ta det inte på fel sätt .
Självklart skall man inte äta för mycket socker utan satsa på välbalanserade måltider och mycket motion istället! Det är ju bara det att många inte klarar av detta pga en mängd anledningar....så det är inte så lätt för alla. Dock håller jag med om att dieter/nutrilett och liknande bara är att slänga pengarna i sjön (samt att det troligen inte är så bra för kroppen).
Angående det här med att det är lika kränkande att få höra: "har du anorexi", "guuud vad smal du är" osv så håller jag också med dig.
Dock måste jag påpeka att jag tror att överviktiga totalt sett ändå är mer utsatta (med risk för att jag upprör en del av er).
Det kanske inte är så vanligt att någon säger: "gud vad tjock du är - ät inte den där chokladkakan" eller "du bara måste banta". Däremot så finns det en smalhetshysteri runt omkring oss hela tiden. Det är helt okej att säga "gud vad tjock jag är, jag måste verkligen gå ned i vikt" eller "jag tänker gå ned i vikt för att bli snygg" osv. Det är alltså helt okej att uttala sig upphöjande om smalhet och på samma sätt så säger man underförstått att tjocka människor är fula och mindre attraktiva. Det kan vara mycket sårande för en överviktig person när en normalsmal människa står och talar om sig själv som en tjockis (hur tror ni då att den överviktiga personen känner sig?).
Media strömmar över av smala (vackra?) människor som är ett IDEAL.
Så jag tror att det är lite väl enkelspårigt att tro att det är värre för smala människor än för tjocka människor.
/*Emmapemma* som tror att livet är svårt för de flesta .