• Brudjojo

South Beach Revival!!

Hej!
    Vad passande att ni börjat om igen,jag har börjat om igen idag faktiskt. Jag har gått upp en massa på sistone, mest i form av att jag burit på vatten för jag har ätit lite mediciner, men nu är jag fullt frisk och ska börja om. Känner mig jättetjock nu så jag är motiverad, ska ner 8 kg hade jag tänkt.

Jag ska också träna inför tjejmilen, men jag tänkte ta det lite lugnt med träningen nu de två första veckorna och sen börja träna lite hårdare i fas 2.

Jag behöver all peppning man kan få!!! Blev jättedeppad i lördags när jag var och provade kläder.

• Brudjojo

Hej!
    Hoppade ni av tråden nu när jag dök opp?

Det verkar som att alla trådar dör när jag skriver i dem, kanske ska ta det personligt?

Jag är nu inne på dag 3 och det börjar kännas lite bättre,det är ju de två första dagarna man kan känna sig lite hängig. Vågar dock inte väga mig än, väntar tills det gått en vecka tror jag.

Hur går det för er?

• Brudjojo

Hej!
    Inne på dag 4:a idag, idag är jag jättetrött fast det kan bero på att det blev lite orolig sömn inatt och jag gick och la mig på tok för sent. Men jag känner mig lite slut i huvudet också och efter lunch kände jag mig nästan som yr. Fast det brukar gå över. Jag kör fas 1 nu och äter allt som är tillåtet där. Kanske åt lite för mycket nötter igår för jag jobbade över och det var det enda jag hade på kontoret.

Jag är så nervös att jag inte ska gå ner något, började ju köra SB strax efter jul också och gick inte ner nånting. Förra gången jag körde SB gick jag ju ner jättemycket, undra om man har rubbat ämnesomsättningen?
    Törs inte väga mig, blir så besviken om jag inte gått ner så jag väger mig nog inte förrän mina 2 första veckor är över, eller i alla fall efter 1 vecka har gått. I helgen kommer en kompis upp och vi ska gå ut och festa på lördagen, men jag tänker inte dricka nåt. Kan skylla på att jag äter pencillin för det gör jag också. Så det blir vatten och kanske lite jordnötter.

Jag har panik, jag måste gå ner ca 7 kg för att jag ska komma in i mina gamla kläder igen och jag vill att det ska gå fort, men jag är ett sånt godismonster och har så svårt att stå emot, vet inte hur jag ska göra...

• Brudjojo

Hej!
    Det kan stämma det där men saltet, för jag är så himla saltsugen hela tiden. Det är jobbigt att man blir så stressad och tror att man ska gå ner lika fort i vikt denna gången som förra gången man körde SB.

Nu har jag mätt mig också och tänkte jämföra måtten för varje vecka också.

Jag har Msn, samma som förut, hade ju dig inlagd då, men alla mina kontakter försvann när jag flyttade tillbaka till Sverige. Just nu är jag dock på jobbet och har tyvärr inte msn här.

Funderar på att gå och träna efter jobbet, känner att jag måste komma igång, men jag vet inte om jag är helt och fullt frisk, var nämligen sjuk förra veckan, kan inte bestämma mig hur jag ska göra....

• Brudjojo

Hej!
    Idag har jag ätit:

Frukost:
    1 ägg, 2 msk keso och en halv burk tonfisk.

Lunch:Stekt kycklingfile, paprika och squash samt lite sallad med feta ost på.

Mellanmål: 1,5 dl lättfil med 2 msk keso, lite hackad mandel och kanel. Plus två skivor skinka och en skiva ost.

Middag: Chili con carne på nötfärs och vita bönor (utan tomatsås).

I kväll får vi se vad det blir.

Kände mig mycket piggare efter att jag fått i mig ett mellanmål med lite fil.

Ha det bra!

• Brudjojo

Hej!

Min mage är också svullen, har också röda veckan, så jag har inte tordats väga mig ännu. Är dörädd att jag inte ska ha gått ner nåt för i så fall tappar jag motivationen.

Jag äter också mycket soppa fast jag kör SB. Det finns ju massor med SB vänliga soppor. Soppa med torsk, tomater, grönsaker och kryddor är jättegott. Ibland kör jag samma variant fast jag byter ut torsken mot lax, kyckling, köttfärs eller nåt annat. Sen har jag gjort spenatsoppa med ägg också, viktigt att få i sig lite protein också, jag tror faktiskt att ärtsoppa skulle vara helt okej också om man valde något magert fläskkött att stoppa i.

I kväll och i morgon kväll kommer det bli riktiga prövningar för mig. I kväll ska vi ut och äta på restaurant men jag ska försöka hålla mig till sallad eller ev. grillad lax och sallad, absolut ingen potatis. Jag har funderat mycket på i morgon då vi ska ut på krogen, ska jag satsa på att vara nykter hela kvällen eller ska jag ta mig 2 glas vin eller så... Vet inte hur jag ska göra...

Nu har jag lagt upp ett träningsschema också som jag hoppas att jag kan följa så att jag kan ha blivit av med min övervikt till 1:a maj. Det är mitt mål!
    Mrs:
    Är du säker på att du inte är gravid då? Det kanske är därför du har magproblem? Fast du skriver att du har mens, men jag vet folk som har haft det även fast de har varit gravida...

• Brudjojo

Hej!
    Låter jättejobbigt med din tarmsjukdom, hoppas att den går över fort!!!

Jag undrar också vart alla SB:are har tagit vägen, nåja, vi får väl peppa varandra.

Jag har börjat om igen, jag gick ju ned jättemycket förra gången, men sen så flyttade vi tillbaka till Sverige och då gick jag upp i vikt ganska mycket av en massa anledningar och nu ska jag gå ner allt igen, så nu är jag på dag 5 i fas 1. Tänkte köra 2 veckor fas 1 och sen gå över i fas 2 men vi får se hur det går i helgen, känns lite jobbigt. Kanske ska börja köra fas 1 på veckorna och fas 2 på helgerna??? Vi får se!
    Men jag måste gå ner på något sätt, och jag tänkte köra stenhårt tills jag gått ner allt. Jag måste nästan vara stenhård för tillåter jag mig nåt ibland då blir det lätt att jag glider ifrån.

• Brudjojo

Hej på er.
    Jag har fuskat i helgen - Usch och fy på mig... I fredags hade jag gått ner 1 kg men i dag är jag på +/- 0, där fick jag för fusket... Usch... Nu har jag börjat om från början med fas 1, men jag vet att jag inte kommer att kunna köra fas 1 i två veckor i streck för att den 17:e åker vi till Åre och då måste jag äta lite mackor i backen och så annars går det bara inte. Men jag tänkte köra hårt tills dess, göra ett litet uppehåll och sen börja om igen efter påsk. Man kanske alltid gå ner någonting. Sen får man ju ta det relativt lugnt under påsk (inte proppa i sig godis) för att försöka hålla vikten och sen köra hårt hela våren.

Usch, jag håller med dig mrs Robinson är det så här man ska leva. Jag måste dock gå ner till våren så att jag kommer i några kläder, har varken råd eller lust att inhandla en helt ny garderob.

Jag verkar ha hamnat i nån konstig period, jag har jättesvårt att gå ner i vikt, jag gick ju upp nästan 10 kg när vi flyttade tillbaka till Sverige och nu är det helt omöjligt att ens gå ner några av dessa 10, jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag försöker leva som vi gjorde i Kina, äta typ samma saker, men jag hinner inte träna 2 timmar per dag vilket jag gjorde där, plus att jag har ett så fruktansvärt stillasittande jobb...

I morse var jag och tränade, sprang 5 km, det var jätteskönt, ska komma igång med träningen också så kanske det släpper...

• Brudjojo

Hej!
    Jag var jätteduktig i fredags då åt jag enligt SB men råkade få i mig en banan, jag var döhungrig innan vi skulle gå ut och äta och jag tyckte att det var bättre än något annat sött och sliskigt.

Sen i lördags så fuskade jag och drack en gin och tonic och ett glas vin, sen så blev det några godisbitar också (jag vet, men jag kunde inte hålla mig...) I övrigt åt jag precis som jag skulle. Förutom i söndags då råkade det bli en skiva fullkornsbröd också...

Precis vad jag tänkte (det där med fullkornsbröd i backarna) jag får köra på det.

Jag har ju lusläst boken nu (äntligen) och då skriver han ju att om man märker att man går upp några kilon så är det bara att börja med ny fas 1 igen, så man får väl tänka så då och se upp i tid (så man inte lyckas gå upp 10 kg, vilket jag då gjort).

Jag blev jätteledsen nyss för en kollega kom fram till mig och sa: - Du har ju en större rumpa än mig så du kanske vill köpa de här trosorna i strl L. Var det nödvändigt att säga så??? Jag blev faktiskt himla irriterande... Hon påpekar också jämt hur mycket hon har gått ner och jag blir så less!!!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Brudjojo

Hej!
    Försökte förut skriva 2 inlägg men jag bara fastnade i filtret. Konstigt!

Visst blev jag ledsen igår, men jag vet att min kollega kan vara lite osmidig ibland och jag bör inte ta åt mig, men jag är extra känslig nu för att det verkar så svårt att gå ner den här gången och att kläderna börjar kännas mycket trånga. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Äter enligt fas 1 nu och har tänkt göra det i 1,5 veckor nu tills vi åker.

Sen tänkte jag äta enligt fas 2 i 3 veckor (ska på en till resa också) och efter det får vi se hur det har gått.

Skönt att jag kommit igång med träningen nu i alla fall. Nu måste det börja gå nedåt!!! Att det ska vara så svårt, jag fattar inte...

Mrs Robinson: Hur ofta springer du? Jag är lite osäker på hur många gånger i veckan jag bör träna.. Det får ju liksom inte bli för mycket, men nu tycker jag att det är så kul så nu skulle jag kunna springa varje dag.

• Brudjojo

Hej!
    I går så åt jag enligt följande:

Frukost: 1 ägg, 1/2 burk makrill

Tränade: Sprang 30 min, trampade 30 minuter trampmaskin.

Mellanmål: 1,5 dl Fil och 3 msk keso, lite hackad mandel och kanel.

Lunch: Sallad, 2 fläskkotletter (utan fett), några oliver och lite fetaost.

Mellanmål: 2 skivor ost och 2 skivor skinka.

Middag: Grillat kycklingbröst med sallad och broccoli + 2 msk keso.

Om jag äter mer kolhydrater så fuskar jag väldigt lätt, det är bättre för mig nästan att hålla sig helt borta. Fast jag kanske ska försöka med några skivor fullkornsbröd också.

I dag ser min matdag ut ungefär som igår, fast idag ska jag äta kycklingsallad till lunch och torsksoppa till middag.
    Idag så gick jag till jobbet (50 min) och åt frukost på jobbet, sen så ska jag rida i 60 minuter i kväll, ingen springning förrän i morgon...

• Brudjojo

Hej!
    Usch!!! Idag ställde de fram en jättestor skål med godis på jobbet, de kändes frestande, men jag lyckades låta bli! Gud vad duktig jag är!!!

Mrs Robinson, vad duktig du är på att springa, jag sprang ju jättemycket förut, men har haft ett uppehåll sen i somras (och det har ju satt sina spår...). Men ska nu komma igång igen och jag ska bli i minst lika bra form nu som jag var i somras...

Jag ska först åka till Åre och sen ska vi med jobbet till Warzawa och sen i juni ska jag och min man på en långresa och resa runt i USA, NY,LA och en massa andra ställen. Det ska bli jättekul, jag är så peppad, men först vill jag gå ned i vikt så jag kan handla lite snygga kläder, och (ligga på beachen i LA). Men det värsta är ju att det finns så mycket gott att äta i USA som jag inte ätit på flera år, så jag kommer väl bli heltokig när jag kommer dit, precis som jag blev när vi flyttade hem hit från Kina. Jag får väl gå ner så jag ligger på minus några kilo så att jag kan gå upp det.

Usch vad kallt det var i Chicago då, här i Stockholm är det strålande sol och ungefär - 3 grader, fast det blåser lite. Höll på att blåsa bort i morse när jag gick hit till jobbet.

Ha det så bra!

• Brudjojo

Hej!
    Hurra, idag har jag gått ned 1 kg. Det är ju lite, men alltid nåt! Det känns som att det är påväg att gå nedåt i alla fall.

Jag ska fortsätta att vara så duktig, så kanske kilona ramlar av.

Jag började fundera på vad jag gjorde förra gången som jag inte gör nu, eftersom jag gick ned mycket snabbare förra gången och det enda jag kommer på är att jag åt mer fett förra gången, stekte mer i olja, åt mer nötter, fetare ost och så vidare, undra om jag äter för lite fett nu...

Jag funderar på att eventuellt gå över i fas 2 kanske för jag känner att jag är lite yr och så där men jag blir så rädd att jag inte ska gå ned lika mycket, eller i värsta fall inte gå ned nåt alls...

Trevligt med lite recept

• Brudjojo

Hej!
    Oj, nu är jag jättehungrig och supersugen på godis och sötsaker, hoppas bara att jag kan hålla mig. Jag fattar inte att jag har så dålig karaktär, varje gång jag blir så sugen så tänker jag bara på att jag måste ha saker... Förstår inte varför jag inte kan låta bli... Måste träna på det. Vi ska på teater ikväll också och det vore så gott med nånting... Men jag ska försöka låta bli!!!

• Brudjojo

Hej!
    Jag lyckades hålla mig igår och jag är så glad för det. Jag åt bara några jordnötter. Nu har jag gått ned ytterligare 0,5 kg så det känns fint. Jag hoppas att jag kommit under 70 när vi åker till Åre, med det här tempot så borde jag göra det.

Fast idag så är det en ny utmaning, en tjej här på kontoret har med sig en tårta... Usch, vad jobbigt att försöka stå emot det.

Men jag ska köra stenhårt på fas 1 tills vi åker till Åre och sen köra fas 2.

I kväll ska jag och träna också.

Jag tycker också att det är lite jobbigt med alkoholen, det är så ofta som man vill "sällskapsdricka"...

Gud ska det vara så här hela livet, jag önskar att man gick ned och sen kunde hålla sig på den nivån och äta precis vad man ville... varför är det inte så?

• Brudjojo

Mrs Robinson:

Du kanske borde gå till en naprapat med din rygg. Jag fick en gång nån snäpp med ryggen och då var jag till en naprapat som knäckte till och sen blev det bra. Jag fick det också av springning, det kanske blir nån snedbelastning.

Blev visst ingen träning idag. Fick just reda på att jag måste jobba sent i kväll, nåja, får väl gå och träna i morgonbitti istället, jag gick i alla fall hit i morse så jag fick mig en 50 minuters promenad.

Nu är det lunch och jag ska försöka hålla mig från Pannkakorna (det är torsdag = hopplös dag för då är det pannkakor)...

• Brudjojo

Hej!
    Jag är tillbaka, fick ett litet socker återfall, men har börjat om på fas 1 idag, ska försöka hålla mig över påsken men det kan bli svårt. Annars får jag börja om efter påsk då vet jag att jag inte har något på några veckor så då kan jag köra stenhårt.

Jag vill så gärna gå ner i vikt, håller på att bli tokig på att inte komma i några byxor längre, men tycker att det är så svårt att hålla mig motiverad...

Svar på tråden South Beach Revival!!