• Lina L

"Husmorsknep" för hälsa, skönhet och överlevnad... :)

Ett gammalt hederligt tips Avsluta med att tvätta ansiktet några sekunder i kallt vatten. Bättre än alla ansiktsvatten i världen!!

Mer tips om hud och hy är att under några lediga dagar skita i att glo i spegeln och pilla på finnar etc. Ha istället kul, ät gott och gå ut på promenader. Din hud kommer att stråla!!! Tvätta ansiktet som vanligt morgon och kväll men gör det gärna fort i ett mörkt badrum. Nu låter jag psyko...

Ett annat tips vid en riktigt sur dag är att baka en onyttig kladdkaka med grädde och nonstop till! Lägger sig som bomull kring hjärtat Det är toppen att baka kakan och vispa grädden innan man ska ut på partykväll. Dagen efter har kakan blivit seg i kylskåpet och då kan man ligga i sängen och äta hela dagen Mums!!

• Lina L

Jag säger bara Aloevera gel!! Har börjat missbruka den riktigt ordentligt nu :-P

• Lina L

f.d. Svart brud

I ansiktet som vanlig ansiktskräm på dagen och natten! Känner mig som fem år yngre. kan varmt rekommenderas för spänstig hud...

• Lina L

f.d. Svart brud

Ja det gör den. Det finns flera sorter. Min heter Aloe99 och innehåller 99 % kallpressad aloe vera. Kostar runt 80 kr. Fungerar även utmärkt när man rakat benen eftersom det är svalkande och lite antibakteriell

Svar på tråden "Husmorsknep" för hälsa, skönhet och överlevnad... :)