Mitt ex gjorde slut med mig för ca ett år sedan. Jag var alldeles förkrossad för jag hade verkligen bestämt mig för att leva med honom resten av livet. Anledningen till att han gjorde slut var att han inte orkade längre. Han blev kvävd av mig. Jag ville vara med honom hela tiden, ringde honom ofta och hade ett hemskt problem med att inte kunna lägga på luren trots att han inte hade tid att prata med mig. Han hade ett fullspäckat schema med arbete och aktiviteter. Jag pluggade och kunde vara ledig så fort han var det. Han önskade t.o.m. att jag inte skulle vara hemma när han kom hem från jobbet.
Jag trodde aldrig jag skulle komma över honom. Han har varit fast besluten med att vi inte ska bli tillsammans igen för han tror inte på att det kommer fungera. Men han har samtidigt gett mig otroligt mycket komplimanger i ett års tid och talat om för mig att han fortfarande älskar mig och att alla känslor finns kvar. Han står bara inte ut med att vi har så olika liv och bråkar.
Nu, ett år senare, har han börjat träffa en ny tjej. Jag klarade inte av tanken först, allt blev jättejobbigt och vi bråkade jättemycket. Vi var så frustrerade på varandra, irriterade, ledsna och arga, för jag ringde honom och kunde inte låta bli att fråga om något känsligt och så var karusellen igång. Men, så plösligt får jag reda på att han har blivit tillsammans med henne och då vände det helt. Jag inser nu att jag har mått pyton i minst ett år för att vi har levt olika liv, jag med mer tid än honom, och gått varandra på nerverna. Kärleken finns där, men just nu fungerar vi inte ihop. Förmodligen skulle det fungera senare, det krävs bara att jag lär mig uppskatta tid själv och får ett jobb.
Sedan, vad gäller den nya tjejen, tror jag inte det kommer att fungera det heller. När han och jag träffades sa han till mig att han aldrig kännt så mycket för någon och han ville vara med mig hela tiden, varje dag. Den dagen han och nya tjejen blev tillsammans satt han och spelade dataspel medan hon var hemma hos honom.
Så... ödet får bestämma. Vi kanske blir tillsammans igen för vi har otroligt roligt tillsammans när vi gör saker ihop (många sa att vi var drömparet), men om vi ska bråka då lägger jag ner det. Jag tänker inte vara olycklig igen och ärligt talat... jag vill inte göra honom mer ledsen heller. Men vi kommer nog alltid att älska varandra... och om kärleken fortsätter att vara stark och vi får mer lika liv (vilket vi med stor sannolikhet får då jag endast pluggat så länge jag känt honom) kommer nog chansen till att bli tillsammans igen bli ganska stor.