vad tycker ni om pilates?
Funderar på att börja med pilates och skulle vilja veta vad ni andra har för erfarenheter!
Funderar på att börja med pilates och skulle vilja veta vad ni andra har för erfarenheter!
det var kul och det kändes nyttigt och skonsamt för kroppen. Det kändes verkligen som om det gav något. Har precis börjat gå på pilates-pass men kommer defenitivt fortsätta.
Och myyycket, myyycket träningsvärk dagarna efteråt
Tycker absolut att du ska pröva. Jag har tränat pilates i omgångar och tycker att det är ett underbart sätt att få träning samtidigt som man slappnar av. Det bästa är att jag fått bättre balans och hållnng sedan jag började med pilates. Vigare har jag också blivit, vilket verkligen behövdes. Jag har sett det mer som ett komplement till den övriga träningen, men har övergått mer och mer till pilates som grundträning.
Jag köpte en dvd och körde hemma istället.
Men det funkade bra, det var bra instruktioner och olika svårighetsgrader och dessutom så var det kul. Sen att man inte kunde låta bli att fnissa när speakerrösten sa: "Glöm inte att alla rörelser skall vara graciösa" när man låg och gungade med benen i luften...tja, det är sånt man får räkna med
Däremot så hade jag ingen träningsvärk, utan märkte bara att jag blev smidigare..
Lycka till!
Var kan man köpa en sådan video och hur mkt kostar det??
Vill börja men tycker inte att jag har råd, men lite hemma träning skadar ju aldrig!
Jag tycker att det ar jatte trakigt, om annu trakigare an Yoga. Kan helt enkelt inte koncentrera mig pa att inte koncentrera mig....
Na, det ar fotboll och lopning som galler for mig. Min svager gar pa pilates och han inbillar sig att han har blivit langre pga det. Wishfull thinking sager jag bara. Han har hallning som en sack potatis, det ar darfor...