Inlägg från: pickledpossum |Visa alla inlägg
  • pickledpossum

billigaste bröllopet?

Vi kommer att ha ca 40 gäster. Så här sparar vi:
    Vi gjorde inbjudningskorten själva. Mycket jobb - men det var det värt - de blev så fina och personliga. Kommer att göra tackkorten också.

Festen hålls i svärmors trädgård ca 5 meter från havet, underbart vackert och helt gratis!

Har köpt billiga vita partytält och hyr bord, stolar och porslin till ett bra pris där där företaget både lämnar, hämtar och diskar, aaahhhh...

En otroligt musikalisk kompis som spelar typ allt ska spela och sjunga i både kyrkan och på festen (ska kanske nämna att han tycker att det är det roligaste som finns).

Kompisars kompisar serverar för en slant och gratis mat.

Både familj och vänner ska hjälpas åt med mat, tält, dukning o.s.v. dagen innan och på förmiddagen. Ska bli jättekul att göra det tillsammans och vi blir många = mindre jobb åt alla!

Torbs har köpt en hyfsat billig kostym och jag har köpt billigt tyg till min drömklänning som en kvinna syr upp till mig för ca 500 kronor!!

Många bra amatörfotografer i bekantskapskretsen!

Svärmor (som är konstnär) ska binda min och tärnornas buketter med blommor från trädgården + eventuellt blommor från hötorget till bukett och borden.

Vi ska köpa odekorerade vita prinsesstårtor på stormarknadskondis (ja, vi har provsmakat och de var kanongoda!) Vi vill dekorera själva, mycket roligare! Kommer att kosta ca 12 kronor biten.

Från IKEA har vi köpt tyg att använda som duk + servetter m.m.

Dans på svärmors stora stenaltan med brända cd-skivor.

Och min älskade mamma ger oss en resa i bröllpspresent...!

• pickledpossum

Och just det... billigt öl, vin och sprit från Tyskland!

Svar på tråden billigaste bröllopet?