BT-Träff-Stockholm, Ny tråd igen!!
Skrutthumlan
I och med att vi tar ett Ticket-lån behöver inte betala förren efter resan. Vi har redan betalat 6000 i handpenning och kommer betala allt över 30000 1 månad innan avresa. Vi tar lånet på 30000 eftersom det är maxbeloppet, det kostar 295:- och 35 kronor pr månad i aviavgift så helt räntefritt är det ju inte (men det är det ju aldrig!). Eftersom vi då kommer börja betala av lånet när vi kommer hem tänkte vi nog lösa in eventuella resecheckar då. Nu har jag inte pratat med dem på ett tag, men jag har sparat mailet där vi diskuterade saken om det skulle bli problem!
Handpenningen måste du alltså betala, lånet börjar du betala av en månad efter att du tecknat det. Så om du tar lånet 1 månad innan (då allt ska vara betalt i annat fall) börjat du betala samma månad som resan, sen bestämmer du ju själv i vilken takt du vill betala av. Men jag tänkte på en annan sak... I och med att vi öppnar ett Ticket-konto för avbetalningen borde ju gästerna kunna sätta in pengarna direkt där, istället för resecheckar! Det blir ju som en extra amortering! Kontot får ju ett nummer som vilket bankkonto som helst. Men jag har inte undersökt det mer eftersom det är ett tag kvar och gästerna inte börjat fråga om hur vi vill ha presenterna. Vi har bara sagt att vi önskar oss bidrag än så länge...
(sorry om det blev långt...)