• Modestie

Hjälp!!Har tappat min ring :-(

K'änner mig så himla ledsen, klantig, dum m.m, men igår tappade jag min förlovningsring! Den har suttit lite löst på sistone och jag "lekte" med den på bussen, satt och draog den fram och tillbaka etc och sedan på stan upptäckte jag att den är borta!

Vi har varit förlovade i 2 år och det blir ju INTE samma sak att köpa ny ring och gravera in våra namn...den "magiska" ringen är borta! Ska kolla bussbolaget idag, de skulle kolla bussen noga, men sa att en ring försvinner så lätt i en buss...är ju ej säker på att den ramlade av i just bussen heller...kan t ex ha ramlat när jag klev av bussen. Jag har tittat på marken, där jag gick igår, men utan resultat

Dessutom gnölar min sambo om att det blir dyrt med ny ring Hallå!!! vad är detta? ska bara han ha ring pga att han är sniken? Tror den kostade 1.700...MÅSTE ha en ny ring omd en ej dyker upp...men jag skäms över att skaffa en ny ring med 2 år gammalt datum...känns som att det bara är jag som är klantigast i världen som lyckas tappa en FÖRLOVNINGSRING!

• Svar på tråden Hjälp!!Har tappat min ring :-(
  • Hilde

Hände en bekant till mig också. Hon klarade av att tappa den i sitt sopnedkast, när hon slängde soppåsen.

Jag tror nog att det finns väldigt många som råkat ut för att förlora sin ring.

Ledsamt, men inte ovanligt.

• Princessdiamond

du behöver inte känna dig ensam..
    min bästa vännina har också lyckats tappa bort sin.. och hon har inte en aning om vart..
    det va ett bra tag sedan nu, men hon går fortfarande utan ring, då de inte har så mkt pengar.. inte så roligt förståss..

• yamman

Vad tråkigt för dig! Skäms nästan när jag sitter och smålurar på om jag inte skulle "byta ut" våra förlovningsringar när jag ändå lämnar in dem för "upp-polering" inför vigseln... visserligen till "likadana" bara lite grövre liksom.

Men du, har du ingen försäkring du kan uttnyttja för att få en ny ring, drulle- eller kanske hemförsäkringen om du inte tog en smyckesförsäkring när du köpte ringen till och med.

• Ettolrach

Upp med hakan, förhoppningsvis har någon snäll människa lämnat in ringen.

Min f d tappade sin förlovningsring i badkarsavloppet ett halvår efter vår förlovning och vi blev förstås ledsna, men men än ett år senare när vi höll på och rensade så hittade han den på botten av golvbrunnen.

Jag håller tummarna för att din kommer tillbaka!

• Frances

Modestie... det ar du inte. PRecis samma sak hande med min sambo, skillnaden ar bara att han tappade den bara 2(!!) veckor efter forlovningen, i skidbacken. Den var ju inte lite dyr kan jag ju saga...

Jag tycker inte att du ar klantig, om ringen ar lite for stor sa kan det handa. Hoppas att du far ringen tillbaka!

• Betania

min pappa har lyckats tappa sin ring flera gånger, när han fiskat på somrarna! Den har liksom bara glidit av... Trodde han skulle börja lära sig efter ett antal gånger men det verkar inte så! Mamma bara suckar och fixar en ny...

• Soon

Se där ja...finns många varianter!

• K.C

åh vad tråkigt... fattar precis hur du menar att det inte är RÄTT ring. hoppas verkligen nån snäll människa lämnar in den så dne kommer tillrätta.

• okt2006?

Min sambo tappade sin i somras, i det grekiska havet... Han var förstås förtvivlad men vi köpte en ny (1500 kr), graverade in det gamla datumet (från 2002) och nu får hela händelsen betraktas som en minnesvärd anekdot att berätta för barnbarnen...

• capri05

nästa samma för min sambo
    tappade ringen i vattnet på landet.
    väldigt tråkigt först men efter att vi dykt och hållt på hela familjen var det bara att ringa försäkringsbolaget och konstatera att det i allfall var tur i oturen att vi hade drullförsäkring.

nu kommer vi påminnas varje sommar när vi badar men eftersom den iallafall ligger på "vår tomt" så får väl våra framtida barn tävla om att dyka efter ringen.

Svar på tråden Hjälp!!Har tappat min ring :-(