• Modestie

Hjälp!!Har tappat min ring :-(

K'änner mig så himla ledsen, klantig, dum m.m, men igår tappade jag min förlovningsring! Den har suttit lite löst på sistone och jag "lekte" med den på bussen, satt och draog den fram och tillbaka etc och sedan på stan upptäckte jag att den är borta!

Vi har varit förlovade i 2 år och det blir ju INTE samma sak att köpa ny ring och gravera in våra namn...den "magiska" ringen är borta! Ska kolla bussbolaget idag, de skulle kolla bussen noga, men sa att en ring försvinner så lätt i en buss...är ju ej säker på att den ramlade av i just bussen heller...kan t ex ha ramlat när jag klev av bussen. Jag har tittat på marken, där jag gick igår, men utan resultat

Dessutom gnölar min sambo om att det blir dyrt med ny ring Hallå!!! vad är detta? ska bara han ha ring pga att han är sniken? Tror den kostade 1.700...MÅSTE ha en ny ring omd en ej dyker upp...men jag skäms över att skaffa en ny ring med 2 år gammalt datum...känns som att det bara är jag som är klantigast i världen som lyckas tappa en FÖRLOVNINGSRING!

• Svar på tråden Hjälp!!Har tappat min ring :-(
  • Helena V

Skulle tro att de inte höjer på ett halvt ögonbryn hos guldsmeden över en tappad förlovningsring, det är förmodligen vardagsmat för dem (inte mindre katastrof för den det drabbar dock).

Så inte behöver du skämmas för att beställa en ring med gammalt datum!

• hbn00002

Jag ska komma ihåg att ta av mig ringarna innan jag åker till stranden eller ska ut och fiska. Annars tar jag bara av den i duschen och så kan jag ju inte ha den på jobbet heller (fast det händer att jag har den ändå vill inte vara utan min ring).

Hoppas du hittar ringen. (Säg till din älskling att han får överraska dig med en ny och fria en andra gång kanske?)

• anjisen

Har jobbat i en guldsmedsaffär och en kille tappade sin tre gånger, då funderade han på att köpa en "fejk" eftersom han ändå behövde skaffa ny så ofta...

• Frank 2 B

Du ska inte tycka det är pinsamt att skaffa en ny ring. När vi var o köpte våra berättade vår manliga expedit att han tappade både förlovnings- och vigselringen i somras när han kastade frisbee på stranden. Hur mycket de än letade kunde de inte hitta ringarna. Han fick skaffa nya.
    Det kan hända vem som helst.

• Modestie

skönt ändå, att det finns fler "drullar", jag ska kolla vår hemförsäkring! Tror min sambo har en drulleföräkring , men det är VERKLIGEN jag som behöver en...för 2 månader sedan tappade jag vår ytterdörrnyckel och eftersom dörrnumret är ingraverat på nyckeln fick vi genast byta lås, det kalaset gick lös på 4000...jag är dyr i drift jag

Ska kolla hos polisen också, men köper en ny i sommar om den ej dyker upp så får vi ha en till likande ceremoni

• AnnaZ

Modestie, varför var ni tvugna att byta lås bara för det? Hur skulle de veta vilket av alla hur det dörrnumret fanns i? Bara nyfiken

• UllaBulla

Tipset till oss som inte är så ordentliga är nog att ta en smyckefösäkring. Den gäller ju oftast i alla fall de första åren. Jag gjorde det med min förlovningsring och kommer göra det när jag bestämmer mig för vigselringen. Det är så himla lätt att tappa sådant.
    Fast det är ju förstås inte riktigt samma sak med en ny som med den gamla...

Hoppas verkligen du får tag i den du tappade! Har du tittat noga att den inte åkt in i någon ficka el liknande? Själv lyckades jag gå med en nyckel (stor tvättstugunyckel) inuti fodret i min "kepa" i drygt ett år utan att märka det Och jag använde den kepan mycket!!! Hade verkligen letat som en tok efter den nyckeln...så än kan det finnas hopp för dig.

• Modestie

Anna Z: Vi bodde i lägenhet på den tiden och samma nummer på nyckeln fanns även på en skylt som var fastspikad ovanför vår ytterdörr (samma sak med grannarnas fast med andra nummer såklart), detta pga brandsäkerheten, dock ej så bra om man tappar sin nyckel....

• Modestie

Ulla Bulla: Ja, jag har letat och gått igenom foder i jacka, väska och nästan överallt annars...ska förstås avvakta lite ändå, en ring ÄR ju så himla liten....men å andra sidan blir jag ju ej ledsen om den dyker upp om ett halvår eller så och jag har en ny ring, bara fint med 2 förlovningsringar

Smyckeförsäkring ska jag definitivt ha, vis av erfarenhet...

• StinaGerman

Min gamle far tappade sin i en höstack(!) 1959, men nu firar de 45-årig bröllopsdag, så det kanske bringar lycka!
    :)

• Modestie

Stina German: Hoppas det! Bara min blivande står ut med min slarvighet... :-/

• tjollan

Hm måste få berätta en liten berättelse om en ring som försvann...

Min sambo skulle lämna in sin ring före jul till en guldsmed för "inslagning" då han har tappat den 2 gånger minst! Detta för att ringen inte skulle försvinna när vi skulle bort över jul. Jag hade tjatat på honom av rädsla för att han skulle tappa den..
    Men hepp! Vad händer?!? Jo gulsmedsaffären tappar bort den inne i sin egen butik! Puts väck finns ej och jag lovar att dom har letat.
    Undertecknad vart lite "besviken!" men butiken var väldigt korrekta och service inriktade så dom kompenserad oss. Gratis ny ring, livstidförsäkring plus kontanter i handen. Därtill om vi valde att handla våran vigselring hos dom i framtiden så skulle vi få livstidsgaranti och service på den och så.
    Kontanterna vi fick räcker gott och väl till en vigsel ring..

P.S Men jag skulle naturligtvis byta allt mot min gammla ring."

• Mallanbrallan

Jag vill dela med mig av en spännande upplevelse som jag hade förra året.
    Jag och några vänner var och badade och jag hade min vackra guldring på mig. Men av någon anledning glömde jag bort att ta av den när vi skulle hoppa i vattnet.
    När jag väl insåg mitt misstag var ringen redan borta.... Jag visste att det skulle vara svårt att hitta den igen, särskilt eftersom vattnet var mörkt och ganska grumligt. Men jag bestämde mig för att göra allt jag kunde för att hitta min förlorade vigselring. Jag började leta på nätet efter hjälp och fick tips av en vän som hade använt en metalldetektor för att hitta ringen och tipsade om Tappat.se. där du kan be om hjälp från människor som använder metalldetektorer.

Efter några timmar fick jag ett meddelande från en person som sa att han var i närheten av platsen där jag tappade min ring och att han skulle leta efter den under vattnet. Jag kunde knappt tro mina öron! Jag gav honom så mycket information som jag kunde och bad honom att hålla mig uppdaterad.

Efter ett par timmar fick jag ett annat meddelande från samma person. Han hade hittat min ring! Jag kunde inte vara lyckligare. Jag träffade honom senare samma dag och fick tillbaka min älskade guldring!!!

Svar på tråden Hjälp!!Har tappat min ring :-(