kuvertavgift..?
Det verkar ju vara ett väldigt känsligt ämne det här med kuvertavgift.. eller känns det bara så för mig? Vi måste ta en kuvertavgift. Har pressat ner det till 150/pers men det känns ändå så hemskt snålt. Sen vet jag inte hur jag ska formulera inbjudningarna; kring avgiften vet jag, men sen vet jag att många kommer att ge present ändå och det är ju d som är d svåra. Hur ska man skriva att man isf bara vill ha bidrag till en bröllopsresa? Känns ju som att man bara försöker suga ur pengar från alla...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 17:42
Okej, nu har jag inte orkat läsa alla inlägg här, men det var ju ändå jag som startade tråden. För att lugna ner alla ska jag bara säga att jag formulerade mig jäkligt klantigt i början. Jag menade aldrig att jag ville ha/krävde både kuvertavgift och gåva från gästerna, men tyvärr lät det ju så. Jag och min blivande tänkte oss såklart en avgift istället för presenter. Att jag sen i något svagt ögonblick tänkte att jag skulle skriva något om eventuella gåvor (eftersom jag vet att vissa kommer att ge det också) i inbjudan var otroligt dumt och ingenting som jag någonsin egentligen övervägde att göra. Jag skrev en dåligt formulerad fråga som ledde till att många blev upprörda och som fick mig att framstå som sniken. Detta var inte riktigt meningen som jag hoppas att ni nu förstår. Så jag hoppas att den här tråden kan tacka för sig nu. Hoppas att någon som kan vill ta bort den åt mig. tack..