• Korallbruden

Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!

Hittar bara gamla trådar och vet ej om handlarna finns kvar

Har tröttnat på tanken att betala 2-4000 kr för min brudbukett och funderar på att låta någon på Hötorget göra den.

Vilka handlare har bästa kvalitet på sina blommor och finns det någon annan där ute som köpt sin brudbukett där och har kanske har bilder?

Tänkte köpa bordsdekorationer där också så det kanske går att förhandla till ett bra pris?

Hur ser era erfarenheter ut?

• Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!
  • 091205

Vi betalade i CENTRALA STOCKHOLM 1800 för brudbukett, corsager (2 st) 2 näbbblommor samt en tärnbukett så man ska nog se sig om lite

Däremot rekommenderar jag inte min då de gjorde helt emot vad jag beställde.

En kompis betalade 400 kr för sin rosbukett! Oxå florist i sthlm superfin!

• say yes

091205: shit vad bra pris!! Du får gärna ge mig adressen till den floristen som tog 400 för rosbukett (om det inte är hon på gullmarsplan). Anledningen till att jag skrev sthlm city är för att jag annars fått tips mfrån typ järfälla osv. har inte riktigt tid o åka så långt dan före dan

• 091205

say yes skrev 2010-02-13 10:29:45 följande:

091205: shit vad bra pris!! Du får gärna ge mig adressen till den floristen som tog 400 för rosbukett (om det inte är hon på gullmarsplan). Anledningen till att jag skrev sthlm city är för att jag annars fått tips mfrån typ järfälla osv. har inte riktigt tid o åka så långt dan före dan
    (kan varit 500 men ej säkert. Tror det blev lite mer för hon tog större rosor). Var en tjej (brunett) som jobbar vid östermalmstorg på floristen där nere vid uppegången
  • 20th century fox

say yes skrev 2010-02-13 10:03:43 följande:

Jag kan bara prata för mig själv men de priser vi har fått här i sthlm city är ca 50% över de priserna i resten av landet. jag har räknat ut att jag skulle tjäna tusenlappar på att köpa mina blommor på hötorget men allt handlar ju om hur man prioriterar och man kan inte prioritera allt.
    jag är florist och arbetar i centrala stockholm.
    Det är iof möjligt att prästkragarna kan dra upp priset om det inte är säsong när du vill ha dem....men jag tycker att 4000 låter helt sjukt dyrt för det du beskriver. Vad frågade du floristen när du fick det svaret?
  • say yes

eh?? jag vill inte ha prästkragar och har aldrig pratat om summan 4000.

• 20th century fox

say yes skrev 2010-02-15 14:35:37 följande:

eh?? jag vill inte ha prästkragar och har aldrig pratat om summan 4000.
    hm...nä vad nu?!? Tycket bestämt att jag läste det i tråden nån stans....jag får kolla om jag blandat ihop saker och ting :S
  • 20th century fox

say yes - aha...av någon anledning fick jag för mig att du var trådstartaren....sorry för förvirringen he he
    Det var Korallbruden som skulle ha prästkragar, inte du. Du slipper präsktragarna ;)

• Sebastiána
    091205 skrev 2010-02-13 10:21:01 följande:
    Vi betalade i CENTRALA STOCKHOLM 1800 för brudbukett, corsager (2 st) 2 näbbblommor samt en tärnbukett så man ska nog se sig om lite Däremot rekommenderar jag inte min då de gjorde helt emot vad jag beställde.En kompis betalade 400 kr för sin rosbukett! Oxå florist i sthlm superfin!
    ...det hjälper ju inte att det är ett bra pris om man inte får det man beställt!
  • say yes

haha nej hoppas det gick bättre nu ...vet ngn när pioner har säsong?? jag vill gärna ha en bukett liknande drottning silvias men i den är det ju jasmin också och har fått för mig att de blommar innan.

• Dream Messiah
    091205 skrev 2010-02-13 11:50:14 följande:
    say yes skrev 2010-02-13 10:29:45 följande:(kan varit 500 men ej säkert. Tror det blev lite mer för hon tog större rosor). Var en tjej (brunett) som jobbar vid östermalmstorg på floristen där nere vid uppegången
    Vilken uppgång?
  • say yes

Dream messiah: gullmarsplan skall det ju stå, sorry!

• Dream Messiah

say yes skrev 2010-02-21 11:11:14 följande:

Dream messiah: gullmarsplan skall det ju stå, sorry!
    Ahaaa, OK.
    De håller på och bygger för fullt vid Ö-torgs tunnelbana, så jag kunde inte komma på någon blomsterbutik här.
    Tack så mycket!
Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!