pulmonate skrev 2012-07-25 19:49:26 följande:
Vad tyst det är här inne. Vad händer? Lite stressigt kanske?
Jag håller på med bordsplaneringen nu som håller på att göra mig smått galen.
Blommor har jag beställt: Det blev Protea, eucalyptus gumnuts, och en vit blomma som jag inte kan namnet på men som liknar Babies breath.
Angående priset så har jag inte sagt att det är brudbukett. Ingen vitts med det. Min är så enkel att jag sätter ihop det själv. Annars är det som vanligt att det blir x10 priset. *trött på det*
Alla hotellrummen är bokade och medelat till hotellet (exakt vilka sorters rum vi ska ha).
Möhippan i Rom blev jätte rolig. Middag ute på min favvo restaurang, sen drinkar, chokladshots, och lite dansande. Var hemma vid 5. Bara allmänt kul häng med kompisarna :)
Din meny låter god. Blev bara förvånad över sorbetton mellan förrätt och huvudrätt? Vi har citronsorbett när vi ätit klart för att smälta maten och ha något kallt. Och lite "efterrättsaktigt".
Så lyxigt det låter med efterrättsbuffe.
Vi ska på ett till Italienskt bröllop om 2 veckor. Det är Marco's kusin som gifter sig. Har precis fått reda på att det är 450 inbjudna och att vi ska äta 17rätts middag på en fiskrestaurang. Men hur i helvete mycket har dom inte lagt ner då?? Föräldrarna som betalar, men herregud. Tycker också att 450pers låter ganska galet i mina öron. Jag är jätte glad att vi blir 88. Lagom tycker jag!
Hehe, lite stressigt ja?! Och då har jag ändå mer än 6 veckor på mig... Hur går sista spurten för er?! Så himla spännande, ska bli så kul att se en liten bild man kan tänkas bjudas på. :)
Har påbörjat bordsplaneringen, och hittills har det gått rätt smidigt faktiskt... Men nån jäkla backlash kommer väl fortfarande... Det brukar ju vara så! (positive thinking? not so much)
Ska börja fråga om blommor imorgon... Undrar hur jag ska säga för att få fram att jag behöver en bukett, 5 bouttonieres, och 6 handledsblommor utan att det blir stämplat bröllop?! Förslag, någon?
Din möhippa låter skitkul. Härligt att bara tillbringa lite tid med kompisarna, utan massa tjafs, bara för att det är roligt. Mys!
Sorbetton är där den är p.g.a. två anledningar, 1. för att rensa smaklökarna efter att ha ätit fisk och druckit vitt vin innan man flyttar över till kött o rött, och 2. lite tidsfördriv faktiskt. Är nästan lite nojjig över att middagen ska vara över i ett nafs (ha!) och sen är det inte mycket kvar...
450 pers?! Men herre gud... Det är sjukt många. Större än de flesta syrianska bröllop man hört om till och med. Hur hittar man pengar till ett sånt bröllop, om man inte firar i något icke industrialiserat land där allt är mycket, mycket billigare? Lite chockad faktiskt.
In other news har min frissa dragit sig ur. Men fick rekommendationer till vilka jag ska gå i stället, så jag bara hoppas att de ha tid. Men det är ju det som är lite fördel med att gifta sig på en fredag, mindre risk att allt redan är bokat.
Sitter även och försöker skriva ihop vows. Har inte riktigt bestämt oss om vi ska ha "repeat after me" eller at vigselförrättaren läser och vi håller med, typ.
Blir tokig på all planering snart. Borde gå och lägga mig och inse att det är en ny dag imorgon.