• Forumvärd

Vackraste brudbuketten

1                                                                  2                                                                    3

För mig var valet av brudbukett  en av de roligaste sakerna att sätta tänderna i inför brölloppet.
    Blommor säger så mycket och buketten både doftar gott och ser magisk ut.

Nu är frågan!
    Vilken av dessa buketter gillar du?
    Är det någon som faller dig i smaken stilsmässigt eller via valet av blommor?
    Eller är det kanske så att du inte gillar någon av buketterna?
    Vilka blommar väljer du i så fall och hur ska din bukett se ut?

Rösta och berätta i tråden Solig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vackraste brudbuketten
  • knyttan

Jag är ingen vidare beundrare av stora överdådiga buketter så på så vis så tyckte jag att de var "lagom" storlek alla tre. Den första tycker jag om för färgvalet, men jag skulle absolut inte vilja ha tulpaner i buketten!
    Jag vill ha en enkel lite "rufsig" bukett som är mjuk och romantisk och skulle i så fall vara mer inne på ngt liknande det Willow postade ovan, därför så la jag inte heller min röst på någon av buketterna eftersom de inte stilmässigt faller mig i smaken. Tycker inte alls det är fint med buketter av tättbundna rosor tex som ser nästan konstgjorda och hårda ut. Gillar inte heller buketter med massa jox som stenar och pärlor mm instucket och gillar därför inte bukett nummer 3 (varför inte låta solrosorna vara fina i sig själv liksom?)

• daniiel
    Anneli256 skrev 2012-05-11 03:07:58 följande:
    Kunde inte sagt det bättre själv. Tycker att dom ser ut som buketter som man kanske ger bort när man ska uppvakta någon. Och då tycker jag att både nr ett och tre är vackra.. skulle dock inte valt nr två.
    Fast vad är det som gör en brudbukett till en brudbukett? Är inte det att det är en bukett som en brud har? Oavsett vilka blommor, om ens blommor, storlek eller form det är på buketten.
  • Darling Daisy

Vet inte om det är meningen att man ska ladda upp egna bilder i den här tråden, men jag såg att några ville ha sommarbuketter med gräs och lite mer dikesrenskänsla. Därför lägger jag upp en bild på min bukett från förra sommaren och hoppas att den kan fungera som inspiration till någon. Den är gjord av en florist som fick följande beskrivning: "den ska se ut som en bukett ängsblommor, får inte vara perfekt droppform, lite busig". Gräset plockade jag själv och levererade dagarna innan.
     Jag ääääälskade den!

• knyttan
    Darling Daisy skrev 2012-05-12 07:26:49 följande:
    Vet inte om det är meningen att man ska ladda upp egna bilder i den här tråden, men jag såg att några ville ha sommarbuketter med gräs och lite mer dikesrenskänsla. Därför lägger jag upp en bild på min bukett från förra sommaren och hoppas att den kan fungera som inspiration till någon. Den är gjord av en florist som fick följande beskrivning: "den ska se ut som en bukett ängsblommor, får inte vara perfekt droppform, lite busig". Gräset plockade jag själv och levererade dagarna innan.
     Jag ääääälskade den!

Gud så vacker! Precis så menar jag Glad Hoppas att du inte tycker illa vara att jag laddar ner den och tar med den som inspirationsbild till min florist?!
  • Aniara4
    Cantaton skrev 2012-05-10 14:05:33 följande:
    Jag tycker att alla buketter var fina, men för mig är de just buketter - inte brudbuketter. Jag är mer för något åt det droppformade hållet.
    Samma här. Jag älskar tulpaner och tyckte ettan var ganska fin, men i en brudbukett... njä, skulle inte ta den risken. 2 och 3 är för simpla för min smak.

Själv hade jag en vacker droppformad bukett med lila och cremefärgade rosor och mörklila prärieklockor, samt lite grönt som drog åt silvergrått. Den var perfekt för just mig!
  • MsChevy

Nja...ingen av dom var nån höjdare. 
    Nr 1: tulpaner sloknar fort o är för mig ingen bröllopsblomma... (har dock en tatuerad på benet för min älskade mamma älskar tulpaner, medan jag själv inte gillar dom nå vidare)

Nr 2: rosor är klockrena bröllopsblommor, men här ser de så...jaha... Ingen bindning, bara stjälkar, no nada...med lite tillägg hade de varit vinnare!

Nr 3: jättefint med solrosor, men den ser stökig ut. O otymplig. Lite nättare skulle den varit.

Det lutar åt den här för min del: men lite "blingbling" oxå...

• Anneli256

Min kära tärna när hon gifte sig. Hennes bukett var helt underbar. Floristutbildning på en av "mina " skolor med hjälp av floristläraren som gjort den. Ser fram emot att se min egen bukett om två veckor :)
  • Darling Daisy

Knyttan: självklart får du använda min bild som inspiration till din florist. Skicka mig ett PM om du vill ha fler bilder.

• Kvasthilda
    daniiel skrev 2012-05-10 17:19:05 följande:
    Jag är inte så förtjust i blommor, alls. Jag valde en bukett helt i fjädrar, som många andra nog anser är hemskt och fult. Smaken är som baken :) Av de där buketterna tycker jag nog bäst om den tredje, med solrosorna ändå :)
    Häftigt!!!
  • nike

Jag är inte för stora buketter alls. Färgsättningen i 1a bilden var skön.

Själv ska jag bara ha åtta rosa rosor i min och inget mer- jag är för enkelheten och betydelsen.

• Cattadefea

Jag tycker bättre om famnbuketter och ska ha en med sju stora kallor i röd färg. Hittar ingen bra bild på det. Varje kalla står för en av dem som inte längre finns med oss men som skulle ha varit med om de varit i livet. Det ska också vara med björngräs med pärlor på som utfyllnad.

Svar på tråden Vackraste brudbuketten