ViktNeråt-05, Del 2
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Vår förra hade stängt så jag startar en ny.
Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!
Har snart klarat två veckor med den 'nya' livsstilen. Har hittills skött mitt program (Viktklubben) utan att fuska och det ger faktiskt resultat känns det som.
Tips till er som längtar efter choklad: Lush har ett läppbalsam med chokladsmak. Ett fantastiskt sätt att torrsimma...
Jen78:
Självklart har jag vägt mig, svårt att låta bli. Försöker göra det endast på måndagar men tjuvkollade i dag och har gått ner 2 kilo redan. Mitt mål är att gå ner 6-8 kilo men framförallt att komma i ett par byxor som satt snyggt för några år sen. En bra måttstock!
Gillar Viktklubben skarpt eftersom jag älskar att se kurvor och att ha koll på läget. Visst kan man säkert själv räkna ut att en chokladkaka etc inte är bra om man vill gå ner i vikt men det är enklare att diciplinera sig när man får det svart på vitt i sitt dagsdiagram tycker jag.
Tror att trådarna stängs automatiskt efter ett visst antal månader.
Kolla in Lush på www.lush.se!
Man måste ju belöna sig lite när man är så himla duktig med maten/träningen. Så utvändig choklad kan ju vara ett sätt, de har en chokladmassageolja också
Jen78:
Jag är säker på att vågen talar det språk du vill höra i morgon, om man inte fuskar går det ju riktigt bra. Och OM inget syns på vågen så kan det ju vara nya muskler i stället.
Jag har varit riktigt dålig i helgen, alldeles för mycket rödvin i fredags. Men men, nån svacka får man väl räkna med.
Tur att solen skiner så att man kan gå ut och motionera bort åtminstone ett av vinglasen kanske...
Hello Girls,
Är så glad! Det är visserligen en småregning trist måndag, men vägningen i morse var angenäm: 63 kilo. (-3 kg på 2 veckor). Ska nog fortsätta med rödvinsdieten
Ser dock fram emot en vecka med många prövningar, ska träffa olika kompisar veckans alla kvällar och det brukar betyda middag och vin. Måste föreslå sushi nån av tillfällena samt hinna träna innan. Då borde veckan kanske hamna på +- noll om man har tur.
/m
Tostes flicka:
Våga ta steget! Du kan ju testa med det kortaste abonnemanget för att testa. Det passar säkert inte alla men jag och Jen78 är ju sålda iaf.
KickanF: din kommentar "Om du har ångest för att du åt det där godiset så kan du ju jämföra med hur mkt godis du åt innan." är så klok! Tror att man måste ta till sig den tanken MÅNGA gånger när det känns tungt och man känner att man syndat.
Jen78:
En katastrofdag är bättre än flera katastrofdagar, och hittills har det ju gått jättebra!
Som 'försvar' kan du trösta dig med att när man haft en sån där orgie brukar man vara väldigt mätt på onyttigheter läääänge.
Mata in det du åt i Dagboken så kan du se stapeln för gårdagen dels som ett varnande exempel men också se att alla andra staplar runt omkring är ok.
Upp med hakan!
Jag har en mindre lyckad vecka, har blivit lite småkrasslig så träna är inte att tänka på. Och nu när man kommit i gång med fler träningspass per vecka och tycker att det är helt ok att prioritera denna tid.
Dessutom ställer den krassliga kroppen in sig på 'trösta-mig-med-nåt-gott' och då blir det ännu värre.
Den där planschen hos Folktandvården ljuger, frukt är INTE godis. Men, jag ska försöka upprätthålla denna livslögn ett tag till och äta ett äpple så att man inte hamnar i chokladbutiken.
Lev väl!
jen78:
Är livet bättre i dag?
Hur är det med alla andra?
Vore kul med lite tips på enkla/snabba/nyttiga maträtter.
Här är en av mina favoriter som alltid finns i frysen som snabb nödmat. Minns inte var jag hittade receptet, det är iaf inte jag som ska ha cred för den. Jag tycker gott att man kan ösa i mer curry än vad som står i orginalet så att den blir lite hot.
Kan tillägga att det är väldigt billig mat också och det gör ju inget...
Linssoppa
1 msk olja
2 st gul lök(ar)
3 dl röda linser
1 msk curry
4 st morötter
1 lagerblad
3 tärning(ar) grönsaksbuljongtärning(ar)
1,7 l vatten
salt
peppar
Tillagning:
1. Strimla morötterna fint. Fräs lök och morötter tillsammans med curry i oljan.
2. Skölj linserna och tillsätt dem. Häll på vatten, buljong, lagerblad och koka i ca 10 minuter eller tills linserna är mjuka. Smaka av med salt och peppar. Servera med bröd.
Ellte:
Välkommen!
Har du nåt särskilt mål? Nån särskild metod?