• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Mia-76

Har snart klarat två veckor med den 'nya' livsstilen. Har hittills skött mitt program (Viktklubben) utan att fuska och det ger faktiskt resultat känns det som.

Tips till er som längtar efter choklad: Lush har ett läppbalsam med chokladsmak. Ett fantastiskt sätt att torrsimma...

• Jen78

Mia-76 ;
    Då gick vi med samtidigt... = ) Har du inte vägt dig nåt?
    Var hittar man Lush? Har aldrig ens hört talas om det... Kunde va nåt för mig nämligen, min last är choklad, choklad å choklad. Har dock lyckats hålla mig borta från det, det är nu eller aldrig det gäller känns det som!
    Har du många kilon du vill bli av med? Jag ska gå ner 13. Har varit med i VV innan men tappade inte ett gram. Viktklubben tycker jag funkar kanon! Lätt att följa oxå...
    Varför stängs trådarna?
    Ha en toppen fredag, själv har man ju turen att jobba 14-22. Skoj nästan jämt... Hahahah!

• Mia-76

Jen78:
    Självklart har jag vägt mig, svårt att låta bli. Försöker göra det endast på måndagar men tjuvkollade i dag och har gått ner 2 kilo redan. Mitt mål är att gå ner 6-8 kilo men framförallt att komma i ett par byxor som satt snyggt för några år sen. En bra måttstock!

Gillar Viktklubben skarpt eftersom jag älskar att se kurvor och att ha koll på läget. Visst kan man säkert själv räkna ut att en chokladkaka etc inte är bra om man vill gå ner i vikt men det är enklare att diciplinera sig när man får det svart på vitt i sitt dagsdiagram tycker jag.

Tror att trådarna stängs automatiskt efter ett visst antal månader.

Kolla in Lush på www.lush.se!

Man måste ju belöna sig lite när man är så himla duktig med maten/träningen. Så utvändig choklad kan ju vara ett sätt, de har en chokladmassageolja också

• Tostes flicka

Mia-76
    vad kostar det att vara med i viktklubben? Vill också se kurvor!

• Jen78

Tostes flicka ;
    Jag valde sex månader för 398:-. Ett helår kostar 498:- å tre månader 298:-.
    Alltså inte många kronor om man jämför med tex viktväktarna...

Mia-76 ;
    Tack för tipset om hemsidan, finns ju hur mycket roliga saker som helst. = ) Lagom dyr frakt bara, 90 spänn! Tror dock jag ska kosta på mig det ändå när jag gått ner till 70 kilo. = )

Trevlig helg på er alla!

• KickanF

Där är ni ju!!! Fick lätta andningssvårigheter när jag såg att den förra hade stängt. Men nu är det lugnt igen. Hasta la vista girls.

• Forsfors

Måste tipsa om en jättegod efterätt som jag och sambon gjorde idag, det är ett viktväktar recept och varje portion är på 1,5 points, jag vet inte hur mycket det är i kalorier, men det kan inte vara särskilt mycket i allafall.

Snabblagad bärglass 6 portioner

300 g riktigt hårt frysta bär
    2 msk socker (vi använde sötningsmedel, gick lika bra)
    3 dl riktigt kall matlagningsyoghurt

Matberedare krävs med kniven monterad.

Lägg de hårt frysta bären i skålen, häll på sockret. kör snabbt på högsta fart ca 1/2 minut till en isig sörja. Häll i yoghurten medan maskinen snurrar för fullt, bara så att allt blandas och har fast glassig konsistens. Häll upp i bägare och servera genast.

Jättegott, smakar verkligen glass, vi använde hallon och blåbär, men det går med vilka frysta bär som helst.

• Forsfors

imorgon så ska jag på födelsedagskalas, sambons lillasyster fyller 19. jag har tränat som en galning och spart points hela veckan för att det inte ska göra något om jag äter nån tårtbit imorgon, men jag ber ändå alla hålla tummarna och tankemässigt ge mig styrka för att jag inte ska flippa ur och bara frossa i mig allt jag ser.

Vi ska dessutom åka en bra bit, så jag gissar på att vi kommer att få mat där också, har jag riktigt tur så har de tänkt på att sambon är diabetiker och gjort fettsnål mat, får väl ladda med lite frukt och sånt innan så att jag inte är hungrig när jag kommer dit i allafall, gäller att ha planer och strategier till allt...

• Forsfors

fick ett ryck och cyklade 30 minuter på träningscykeln nyss bara för att jag kände för det...det ger man ju sig själv plus i kanten för eller hur

• Lovisa78

:) Hallå tjejer! Nyss hemkommen från konferens och jag kan konstatera att förutom lite alkohol har jag skött mig ganska bra. Bara frukt på fikarasterna och inte någon efterrätt... Det har inte blivit så mkt träning tyvärr, schemat var späckat, men det får jag ta igen i helgen. Tror iallafall inte att jag gått upp nåt och det är väl huvudsaken.

Forsfors: glassreceptet låter lockande, får prova nån kväll... Be strong på kalaset, du verkar ju ha rätt inställning!

See ya!

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2