• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • bellas

Får man vara med i tråden fast den hållit på ett tag?

Jag kämpar för fullt! Har gått ner från toppnoteringen 69.1 till 66.2 på tre veckor,( är 1.69 lång och har lovat mig själv att aldrig väga mer än 69 om jag inte blir gravid - löjligt jag vet!)

är ute och promenerar enormt mycket, försöker ta en timmes promenad direkt på morgonen och så FÖRSÖKER jag äta nyttigt - men jag älskar mackor.. har valt bort mjukt bröd med smör och ost nästan helt och försöker laga enligt viktväktar modell... F*n att det ska vara så svårt när man fyllt 30!

Bra att tråden finns så vi kan peppa varandra!

• Fru Larsson

Hoppas jag också blir sugen på banan snart. Vet inte vad som hänt. Igår var det stressigt och då köpte vi hem pizza. Skäms på mig, det är ju värsta synden av dem alla!

Idag köpte jag godis och har druckit ett glas rödvin (och ett till lär nog åka ner). KÄnns som jag gått upp 10 kg de här dagarna. Hujedamig!

Klart du får vara med bellas! Välkommen!

• Mia-76

Välkommen Bellas!

I dag ska jag lämna in cykeln på vårrenovering samt köpa en cykelhjälm. Att cykla till jobbet åtminstone nån dag i veckan vore ingen omöjlighet för det är verkligen inte långt. Har hittills skyllt på att det är för mycket grus på cykelbanorna men nu duger inte den ursäkten längre.

Forsfors, du verkar verkligen ha hittat din trigger. Låter väldigt bra!

• Tostes flicka

Jag vill ha tips på frukt!
    Börjar nog snart växa äpplen/päron/bananer och äpple-päron ur mina öron snart. *suckar* Tål inte citrusfrukter heller och vattenmelon som är så grymt gott kostar ju så nedrans mycket..

Annars så har jag gått ner 3 kg på 2 veckor fast jag kan inte riktigt glädjas åt dem för de känns så motigt i det mesta just nu. Maten smakar inget och jag är aldrig hungrig. Visst äter jag men glädjen är borta. Å andra sidan kanske det kommer tillbaka när all stress har lagt sig, lite för mycket just nu. Ska börja jobba skift igen och jag vet ju hur det var förra gången SÅÅÅ enkelt att små äta då man hade trist på nätterna på jobbet *suckar igen*

Idag är det storstädning så jag bränner nog lite kalorier idag med. Träna igår och tränar imorg men jag har svårt hitta något skoj göra dessa dagar emellan.

Gud så jag gnäller! fyyy mig

• Lovisa78

Har precis arbetat häcken av mig på vår gård, det käns härligt! Igår åt jag lite godis på kvällen och till lunch idag blev det kokt korv m bröd, vilket kanske inte är så himla nyttigt men, men...

Fru Larsson; ibland MÅSTE man bara få unna sig litegrann! Syns förmodlingen inte så mkt på vågen! Kämpa på!

Tostes flicka; duktigt! Att gå ner 3 kg på 2 veckor är ju kanon! Var stark o se det nya skiftarbetet som en möjlighet också.. Låter klyschigt men tänk på att du vissa dagar (när vi andra jobbar...morr...) kan njuta av solen och härliga promenader...

Trevlig helg allihop! Nu är vi starka...Hmm...;)

• Mia-76

Tostes flicka: Kolla här för frukttips, jag gillar den siten skarpt. www.fruktogront.se

Jag blundar för prislappen när jag köper frukt, eftersom man nu inte lägger lika mycket på godis och andra onyttigheter jämnar det nog ut sig. Samt att jag tycker att om jag nu är så duktig så måste jag belönas.

Men jag förstår din äppel-päppel-tristess för många äpplen, päron och bananer blir det eftersom de mättar ganska bra också.

Kiwi, passionsfrukt, vindruvor, ananas osv blir ju mer som godis.

Jag brukar blanda vattenmelonbitar med äppelbitar och käka som fruktsallad, det kan ju vara ett tips. Då blir det ju en mindre mängd vattenmelon, samtidigt som den saftar av sig på äpplena och smaksätter dem med.

Oj, va mycket frukt det blev. Ska ut och promenera lite nu.

PEPP på er!

• Carma

Jag är också trött på frukt. Är inne i en bärperiod just nu. Gott & nyttigt!

Kram Carma

• Fru Larsson

Jag är också lite inne på bär, särskilt hallon. Mums! Men det är ju inte lika rejält som tex ett äpple.

Var ute och gick i morse. Det var tråkigt men skönt!

• Lovisa78

Åh vänner! Lite för mkt alkohol och CHIPS igårkväll... Fasen att man inte har någon karaktär när man fått lite vin i kroppen... Solen skiner så det är bara att masa sig ut och försöka förbränna några dillchips... Och ett par glas vin kanske...

Imorgon är det invägning...buhu, buhu

Vad hette det där gamla TV programmet?? Sköna söndag var det ju... Förstår inte alls den titeln ;)

Hallon o blåbär på er:D

• Jen78

Fasar för morgondagen... Har en rätt bra föraning om vad den sketna vågen kommer att visa.
    Nåja, e ju ingen som tvingat mig att äta skräp nästan en hel vecka. Kanske e vad jag behöver för att få tillbaka motivationen?!?
    Vi får la hålla tummarna för det girls!
    Hoppas det går bättre för er än för moi!

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2