• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Mia-76

Har haft en liknande vecka som Lovisa. Jobba-äta-soffan-sova. Samt mens i dag. Så vägningen i morse gjordes med hjärtat i halsgropen. Dock inte så illa som man skulle kunna tro, plus minus noll = fortfarande -3.

Provade de brallor som mitt mål är att kunna stänga och andas i i helgen. Det var dumt. Bara att inse att vägen dit är låååång.

• Jen78

Halloj!
    Vågens visare var ingen överraskning... Som jag har ätit denna veckan så är jag överlycklig att den stor på samma som förra måndagen. Godisfrossan i tisdags, pizza å massor med godis i lördags å bara skräp hela dan igår... Som sagt, hade väntat mig uppgång så jag e lycklig!
    Dock en del press att sköta mig nu, har satt som mål att väga 70 kg sista april å nu ligger jag ju på 72,9. Men, det e ju ingen omöjlighet, gäller bara att sköta sig till punkt å pricka tills dess.

Har hjälpt en kompis att flytta i helgen så därav bara skräpmat, hon lever på det... Tråkigt att så fort det händer nåt som "bryter vardagen" så är det så lätt att trilla dit å äta fel. Jobbar jag bara å e hemma så flyter allt på kanon. Kan det hänga på dålig karaktär?

• Ellte

Oh just ja, här ska jag ju skriva och utgjuta mitt hjärta ;)

Jag var SÅ duktig i förra veckan... Åt ingenting utanför programmet och tränade två gånger... Missade ett pass för att jag packat väskan dåligt men det tog jag igen genom att ta en lång rask promenad. SEN blev det helg...och DÅ kom min bästis hem...och allt sprack. Det var väl ingen överraskning...jag ger mig själv "tillåtelse" att äta vid speciella tillfällen. Har bara lite svårt att begränsa de där speciella tillfällena. Självklart är det jättespeciellt att min älskade vän är hemma och att vi är på middag eller fest eller på stan...men det betyder ju inte att jag måste äta allt jag ser för det *suck*

Ska till ITrim på 10-veckorskonsultation efter jobbet...och även väga mig... Återkommer ikväll med resultat ;)

• Mia-76

Det verkar som att flera av oss haft en liten svacka på sistone. Skönt att känna att man inte är ensam, och samtidigt tänker jag att om alla är superduktiga veckan som kommer så måste ju jag också vara det.

Heja, heja, vi ÄR duktiga!!!

• blivande fru J

känns om om jag börjar om från 0 varje måndag, går ockej fram till fredag, sen blir det alltid lite alkohol, godis, festligare mat och sen är man ändå nere i fördärvet så inget gör varken av eller till, tänker jag förkastligt. Suck.. jag cyklar iaf minst 12 km om dagen och tränar 3 ggr i veckan utöver det, dessutom blir det en hel del promenader.

• Mia-76

blivande fru J: Om man rör sig så mycket som du så borde det ju täcka upp lite av helgens utsvävningar?

Hur kommer det sig att helgerna 'spårar ur'? Är det under inflytande av sambon eller blir det så ändå? Kan ni inte försöka att göra det till en grej att laga nyttig och lite lyxig mat? Bara att byta vispgrädden mot magrare alternativ slår ju ganska mycket. Eller woka. Eller äta skaldjur. Osv.

Om man nu ska äta sunt så ska man åtminstone äta goda saker, annars tror inte jag att det funkar!

Jag dricker också alkohol varje helg, det där glaset/en vin ger lite guldkant.

• Fru Larsson

LÄnge sen jag skrev här! Jag är nu smal som en sticka och lämnar tråden! NÄerå! Men några hekton har jag nog minskat! Börjat äta mer och då är jag inte lika sugen på godis hela tiden.

Skönt att veta att det är mänskligt att få frosseri-svackor. Jag har kommit på att om jag äter typ en pizza på fredagen så tänker jag att "nu är det ändå kört" så trycker jag i mig lite extra hela helgen. Kan vara jättefokuserad men så händer någonting som bryter möntret och vips så är man inte alls sugen på nyttig mat.

Rolig felstavning där uppe: pinnplass. Flinar åt det fortfarande (tråkig humor möjligtvis).

• Ellte

Tjaaaa...den där vägningen gick väl som jag förtjänade ;) Ett fem hekto UPP..och jag som HADE bestämt mig för att vara duktig. Det var dock ett jättebra och peppande samtal jag hade med en av tjejerna på ITrim och nu FASEN! Denna veckan ska jag "registrera" allt jag äter och gå till henne på måndag och lämna in. Om jag inte lyckas skärpa mig kommer vi iallafall kunna lista ut varför jag har så svårt att göra det, säger hon ;) Jag har också fått i "läxa" att skriva ner vilka situationer som är svårast att klara så att jag sedan kan komma på bra lösningar på problemen och kan tackla dem framgent.

Mina helger går åt skogen för att jag SJÄLV tillåter mig att äta onyttigheter. "Åh nu har jag varit så duktig så det är klart att jag kan ta en näve cashewnötter som fredagssnacks"....och det HADE ju funkat...om jag hade kunnat lämna det där. Men en näve nötter blir så lätt tre...och när jag ändå har ätit nötter kan jag ju lika gärna ta lite potatis till middagen...och sen..."Jag är så j-lva dum och fet och kan inte låta bli att äta" och så straffar jag mig själv (:? ni HÖR ju hur dumt det ÄR) genom att äta MER onyttigt... "Jag är ändå inte värd att gå ner och jag är värdelös på att sköta maten" Tjoff så hade jag ätit ytterligare tre nävar nötter, två mango, lite smågodis, en bulle på fiket... Gahhh! Jag behöver lobotomi!

Hoppas att nån kanske känner igen sig, iallafall litegrann så att jag inte verkar helt skadad...

• Jen78

Ellte ;
    Då e vi precis likadana du å jag...
    Har oxå en förmåga att känna mig "nöjd" med hur jag ätit under måndag till fredag så därför "tillåter" jag mig att äta skit på lördagen. Å på söndagen. Sen e det jäklar inte lätt att va nyttig på måndagen när man fått smak på det goda igen.

Förstår inte var min motivation tagit vägen? Jag gör alltid såhär, går ner ett par kilo så kläder å dylikt e ok. Nöjer mig med det å tycker att jag kan äta lite till å börja "banta en annan dag".
    Nån som vet hur man kan tänka om??
    Igår skötte jag mig till 23.00. Sen åt jag Singoalla kex å gud vet vad.
    Så fruktansvärt onödigt när man "skött sig" hela dan... Belönar mig själv med mat när jag skött mig, hur sjukt är inte det? Tar ju liksom bort hela finessen...

Nähe; allmän EFTERLYSNING!

NÅGON SOM SETT MIN KARAKTÄR???
    Här e den då inte...

• Mia-76

Läste en så rolig kommentar i går: 'Som en haj som fått smak på blod' (appropå det här med att när man väl börjat synda är det svårt att sätta stopp)

Lite ideer som jag använder:

Gör en plan för belöningar som man ska få när man avklarat vissa (i mitt fall väldigt täta) delmål. Tröjor, smink, skönhetsbehandlingar, skor, you name it...

Borsta tänderna när du ätit det som skulle kunna tolkas som dagens sista mål mat. Jag drar mig alltid för att äta efter det eftersom det är så oerhört jobbigt att borsta tänderna en gång till.

Nu kommer ett nästan otäckt äppelkäckt tips, jag var på väg att strypa pojkvännen när han sa detta när jag suktade efter choklad häromdan: När suget efter godsaker sätter till, ta en promenad och lämna plånboken hemma så KAN man bara inte köpa nåt gott på vägen.

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2