• Mia-76

ViktNeråt-05, Del 2

Vår förra hade stängt så jag startar en ny.

Jippie, i dag är det fredag och solen skiner!

• Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2
  • Carma

Nu blev det lite fel här... jag menar att ca 0,5 kg är ok. Men du kanske kommer gå ner vikt fortare första veckorna. Sen blir det svårare att bli av med de sista kilorna. Det där med tiden går inte att räkna igentligen, det är helt individuellt. Om man är jätteöverviktig & börjar äta nyttigt & motionera så kommer kilorna trilla av mkt snabbare. Däremot om man redan äter nyttigt & motionerar kan det ta längre tid. Kroppen nämligen vänjer sig. Då gäller det att börja träna ett par extra pass i veckan.

• Juliette

Carma:
    Tack för alla svar, men jag undrar en sak..hur mäter man upp 88g protein?...för som i kött tex så är det ju bara en viss del som är protein..eller?

• Carma

Jag är vegetarian så jag vet inte hur mkt protein finns i köttet. Men om t ex 100 g vegetarisk biff inehåller 16 g protein & om jag äter 2 sådana, då får jag i mig 32g protein. Det brukar stå på förpackningen.
    Vet inte om det var svar på din fråga.

Om du vill veta exakt vad du stoppar i dig & hur mkt det innehåller proetein, kohydrater, fett, etc. Prova på www.halsovakten.se Internet version. Eller klicka på äpplet och gå till en veckas gratis testabonnemang av Hälsovakten-Plus på Internet. Mycket bra! Jag var själv orolig först om jag äter rätt, dvs får i mig rätt mängd av allt. Jag provade halsovakten i 1 vecka & det visade sig att jag äter bra

Var på spinning. Det var tufft! Ikväll ska jag spela golf
    Kram Kram - Pepp pepp

• Gloriousgirl

Carma: Varför säger du att man inte lär sig äta rätt med Cambridgekuren?

• Juliette

Tack Carma!
    Då förstår jag vad du menar, jag äter bara fisk o skaldjur, inte annat kött.
    Men jag tog kött som ett exempel för att dom flesta brukar äta kött.

Ska genast ta o titta in på hälsovakten!

• Juliette

Jag tittade runt på hälsovakten...men jag vart lite brydd när det stod att 200 kalorier var det minsta man fick äta..jag menar 200 kalorier är ju jätte lite-ställer inte kroppen in sig på svält då? Givetvis stiod att man kan äta mycket mer...1360 rekomenderades till min längd och vikt. Samtidigt vart man sugen på att "hårdbanat" med 200 kalorier(man kan ju äta mer om man tränar..mitt aerobicspass ger 300 kalorier så dom dagarna jag tränar kan jag alltså äta 500 kalorier)
    Hmmm....det stod att man gick ner snabbt då, men jag är brydd just på den här svältproceduren...

• Mia-76

Hej Hopp!

Ny vecka och nya möjligheter (oj va hurtigt, men jag tränade 6:30 i morse och är fortfarande lite hög).

-1 kg jämfört med förra veckan. Känns riktigt bra att se sig i spegeln nu, visst...det finns fortf att ta av men det börjar kännas ok nu. Några kilo till och man är en riktig pudding

Juliette, jag tror INTE att du ska svälta dig på 200 kcal om dagen. Jag äter 1350 per dag i Viktklubben, tror att deras miniminivå är 1300 per dag.

Hur gick det med golfen Carma? Spelar du mycket?

Pepp pepp pepp på er

• Carma

Mia-76, duktigt av dig att träna såååååå tidigt! Skönt att vågen visar minus Är du en 58:a nu då?

Golfen gick sådär. Jag kan skylla på att golfbanan var inte den jag tycker om, det blåste & att det var mkt folk... Det är som hissen eller börsen... går upp & ner. Men det var ändå skönt att komma ut! Jag var däremot superduktig & tränade 5 ggr i gymmet/spinning förra veckan

Hur går det med US-resan? Har ni börjat packa väskor?? Jag gör det på onsdag. Ska åka ner med min kille till Blekinge för att fira middsommar samt släktgolfmästerskap på tors. Sen kommer jag upp till Sthlm på lör & åker direkt till Arlanda. Fullt schema här

Juliette: 200 kcal är dumheter. Det måste blivit fel. Annars är häslovakten bra tycker jag, om man vill veta vad man stoppar i sig som sagt.
    Jag äter mycket mer än 1300 kcal för den delen också. Räknar inte kcal iofs, men jag äter mer nu när jag tränar så mkt.

Ska åka till Arlanda om ca 1 timme. Min lillasyster som är 12 kommer IDAG!!!!!
    Det blir en härig picknick i det gröna ikväll. Gjorde en mumsig paj på chevre-, brie-, mögelost, purjolök, pinjenöter, etc....

Kram på er tjejer!

• Mia-76

Får jag också komma på picknicken? Pajen låter skitgod, bara goda saker i

Jag har inte packat ännu, men hämtade resväskan i källaren i helgen i allafall. Alltid nåt. Jag flyger själv, sambon är redan i USA och vi möts upp i Chicago. Kommer bli helt nipprig av rastlöshet, ska sitta alldeles själv så länge. Hoppas att de preppat med många bra filmer.

Måste börja ladda mentalt för hur man ska äta på resan. Jag tänker verkligen inte "banta" på semestern men nånstans vill man ju inte lägga på sig FÖR mycket. Tur att amerikanerna är low-fat-blabla-hysteriska, det msåte ju gå att hitta vettiga alternativ där man vill.

Var en 58 i går, knapp 59:a i dag och det är ju måndagar som är officiell vägdag så man får väl nöja sig med det...

Grattis till en bra träningsvecka. Och jag fattar varför du tränar golf nu, man vill väl inte bli spöad av släktingarna?

• Lovisa78

Hi girls!
    Lite update; för min del tickar det på med träning o relativt sund mat. Har i princip stannat viktmässigt men känner att jag är smalare och fastare p g a träning och långa promenader.

Imorgon åker jag over there... California!

Pepp! Kram!

• Juliette

Carma:
    Det har inte blivit något fel, hälsovakten skriver att det är hårdbantning och att det minsta man bör äta är 200 kalorier.
    Man kan även gå in på vikten och se hur mycket man går ner på ett visst antal veckor med sin vikt och beroende på kaloriintag. Jag kan hålla med om att det är dumheter, men samtidigt så vill jag prova i några veckor för att se om man går ner så mkt som hälsovakten påstår.

• Juliette

Är sååå trött på alla dessa kilon jag gått upp sedan jag fick min dotter och det är fyra år sedan.

• tvillingsjäl

galenskap att äta 200 kalorier per dag, du kommer inte att må bra av det!!! Var försiktig!!!

• bellas

Hej!

Jag har nyss kommit hem från en super mysig minisemester i Rom med älsklingen. Vi har spelat golf på en mästerskapsbana och myst och sightseat... och ätit god mat så, döm om min förvåning när vågen visade - 1.5 kilo på em när jag kom hem!

There is a god - jag kan bara konstatera det!

Så juliette, skippa 200 kalori dieten och kör italienskt med pizza och vin istället!

Ha en skön midsommar (och semester i Usa, tjejer!)

Kram B

• Mia-76

Din resa låter jättemysig Bellas! (skulle också kunna tänka mig en vin & italiensk mat diet...)

Ha en skön midsommar tjejer, och trevlig USA-tripp önskar jag Carma.

Vi hörs om några veckor!

Pepp pepp pepp! Bikini bikini bikini!!!

• Carma

Ni får också ha en härlig midsommar! Och skön semester i USA!!!!

Jag är tillbaka här i september!
    Hoppas ni är kvar då.
    Cram från Carma

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2