• Jen78

ViktNeråt-05, Del 2

Mia-76 ;
    Då gick vi med samtidigt... = ) Har du inte vägt dig nåt?
    Var hittar man Lush? Har aldrig ens hört talas om det... Kunde va nåt för mig nämligen, min last är choklad, choklad å choklad. Har dock lyckats hålla mig borta från det, det är nu eller aldrig det gäller känns det som!
    Har du många kilon du vill bli av med? Jag ska gå ner 13. Har varit med i VV innan men tappade inte ett gram. Viktklubben tycker jag funkar kanon! Lätt att följa oxå...
    Varför stängs trådarna?
    Ha en toppen fredag, själv har man ju turen att jobba 14-22. Skoj nästan jämt... Hahahah!

• Jen78

Tostes flicka ;
    Jag valde sex månader för 398:-. Ett helår kostar 498:- å tre månader 298:-.
    Alltså inte många kronor om man jämför med tex viktväktarna...

Mia-76 ;
    Tack för tipset om hemsidan, finns ju hur mycket roliga saker som helst. = ) Lagom dyr frakt bara, 90 spänn! Tror dock jag ska kosta på mig det ändå när jag gått ner till 70 kilo. = )

Trevlig helg på er alla!

• Jen78

Halloj!
    Sådär ja, snart ännu en vecka till ända. Längtar tills imon då det e vägdags. = ) Har faktiskt inte syndat en enda gång denna veckan, nu jäklar gäller det! Hoppas bara vågen visar nåt bra oxå annars blir det tungt...

Glassen har jag ett nästan likadant recept på, Leila på TV4 gjorde den en gång, hon kallade den turboglass. Fast om jag minns rätt använde hon Kesella? Ska kolla upp det, har receptet hemma. Har iaf gjort den en gång å som Forsfors säger, det blir smarrigt värre! = )
    Dags att jobba vidare. Njut av vårsolen tjejer!

• Jen78

Mia-76 :
    Tja, vi får hoppas på det bästa imon. Har gått en hel del så några muskler har väl fått sig en omgång... = )

Tror inte ditt vin har gort så mycket skada. Ibland kan man behöva slarva lite för att man ska gå ner oxå. Vet innan när jag gick ner så stannade jag ibland för att jag åt för lite. Åt man sen godis eller annat gotte en dag/kväll så satte raset igång igen. E precis som att kroppen hamnar på sparlåga å sen när den får i sig mycket "energi" igen så vågar den förbränna mer, släppa ifrån sig fett å annat man samlat på sig. = )

Snart hemdags, segt att jobba helg. Har dock lyckats hålla mig borta från allt vad Bullens varmkorv, toasts, frallor å godis å choklad heter. Snacka om prövning. = )
    Går dock lättare för varje dag jag avstår, sköööööööönt!

Tostes flicka;
    Anslutit dig till oss i viktklubben ännu? = )

• Jen78
    -2,7 kilo på två veckor, är nöjd.
    Startvikt 75,6 å nu 72,9. Vägde dock 72,6 i fredags när jag "fuskvägde" mig, men har motionerat en jäkla massa i helgen så det är väl muskler man byggt på. Kan man ju hoppas i alla fall!

Har dock lyckats att hamna i ketos, inte bra. Har som vanligt svårt att få i mig mjölkprodukter men ska lösa detta genom att dricka mjölk både till lunchen å till middagen... Får hoppas det får fart på kroppen igen å att man slipper ha andedräkt som kan ta dö på folk!

Hur har det gått för er girls?
    Ny vecka - nya tag!
  • Jen78

Blähä blaha...
    Besviken på mig själv. Började gårdagen med morgonpromenad på 90 minuter å bara bar mat hela dan.
    Klockan 21 far jävulen i Jenny å hon äter allt som finns att tillgå... Ångest som påföljd, å en jäkla besvikelse... Varför ska man alltid trilla dit?!? Kass karaktär man har...
    Nåja, ny dag-nya tag. Mår dock inge bra efter gårdagen, ångest + sockersuget tillbaka. Snacka om att jag sneglat på godisburkarna här på jobbet idag. Har dock gett mig f*n på att nu får det vara bra! Inget mer frossande! Steg upp 5 imorse å gick långpromenad. Rensade ut all godis som fanns hemma å lämnade in hos pappa imorse halv 6.
    Hade godis kvar sen påskhelgen å har inte haft några som helst problem att hålla mig borta från det förrän igår då. Så, för att undvika att det händer igen, så ut med skiten! Jobbigt på jobbet då men som sagt, JAG SKA INTE!

Hoppas det går bättre för er än vad det gjorde för mig igår! Nu ska jag ignorera godisen vidare!

Ha en bra dag!

• Jen78

Mia-76 :
    Tack för uppmuntran å snälla ord.
    Har lagt in det i dagboken å därav ångesten, är ju hemskt att se svart på vitt hur onyttigt det man stoppat i sig verkligen är. Nåja, gjort är gjort.

Ang. mätt på onyttigheter. För mig är det tvärtom. Är sugen på precis allt idag + att jag har en röst i huvudet som säger att eftersom jag åt igår så har jag förstört allting å kan lika gärna äta idag med. Å imon. Å i överrmon å så vidare. Sjuk man e!
    Samtidigt så vet jag att det inte är hela världen å försöker att ignorera de tankarna samt besvikelsekänslorna jag har. Man är ju inte mer än människa å jag har ju som sagt var skött mig i över 2 veckor.
    Ska satsa på lite mer motion dagarna framöver å hålla tummarna för att vågen ska visa -1 kilo på måndag ändå.
    Hur har det gått för dig då?
    Å er andra?

• Jen78

Lovisa78 :
    Vilken bok av F. Paulun är det som du läst? Blev nyfiken på vad han skrivit om "ätardag"...
    Trillat dit i nån förkylning eller liknande? Du mådde ju inte riktigt 100 sist...

• Jen78

blivande fru J;
    Varmt välkommen!
    Hur mycket vill du gå ner?
    Viktväktare? Viktklubb? Eget bevåg?

• Jen78

Flåt, har läst den alldeles för slarvigt märker jag...
    Välkommen till den nya iaf!

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2