• Lovisa78

ViktNeråt-05, Del 2

:) Hallå tjejer! Nyss hemkommen från konferens och jag kan konstatera att förutom lite alkohol har jag skött mig ganska bra. Bara frukt på fikarasterna och inte någon efterrätt... Det har inte blivit så mkt träning tyvärr, schemat var späckat, men det får jag ta igen i helgen. Tror iallafall inte att jag gått upp nåt och det är väl huvudsaken.

Forsfors: glassreceptet låter lockande, får prova nån kväll... Be strong på kalaset, du verkar ju ha rätt inställning!

See ya!

• Lovisa78

Hej girl! Invägningen idag visade +-0 kg, d v s lika mkt som förra veckan men jag ser det som ett plus att jag inte gick upp något på konferensen... I helgen blev det också lite vin o öl (blää...) o det var ju kanske inte helt bra. Funderar på att några nyktra veckar men då kanske man kompenserar med mat???

Funderar kring detta med "ätardag"; är det bäst att ha en ätardag då man unnar sig o moffar godis, eller är det bättre att unna sig lite hela tiden? Jag har hittills resonerat att det är bäst att har en "ätardag" i veckan då det också sätter lite fart på förbränningen (har läst Pauluns näringsfysiologi). Samtidigt kan det väl inte vara bra för kroppen att efter en relativt sund vecka helt plötsligt bli en soptipp;)??

Skämt åsido, min mage blir ju inte direkt glad efter "ätardagen" iallafall...

Forsfors: din svärmor låter inte särskilt peppande men det resulterade ju iallafall i någonting bra;) Heja på!

Känner att jag nog har en liten influensa el nåt på g och det är så nedrans typiskt- jag vill ju träna o vara duktig! Fast en inflensa går man väl också ned ett par kilo på ;) Sambon är o handlar passionsfrukt (är tydligen värsta antioxidantbomben!) o andra nyttigheter så vi får väl se om det bryter ut eller försvinner...

• Lovisa78

Hej igen!
    Efter en veckas "bara-jobba-hem-o-sova- för-att-jag-mår-så-apuselt" börjar det nu se litet ljusare ut... En riktigt bonnförkylning får jag väl kalla det... Och ikväll har jag klämt ned en pizza också, men resten av veckan har väl varit OK matmässigt, men ingen träning eftersom jag knappt stått på benen då. Blir inspirerad av alla er - tack och lov! Imorgon är det vägning - huh hemska tanke... :(

Jen78: måste kolla upp vilken bok det var, jag har läst flera stycken. Denna vecka hade jag min ätardag idag eftersom jag smällde i mig en pizza, tyvärr blev det en liten pinnplass igår också, men vädret var så fint och glassen var så god.. :))

Godnatt!

• Lovisa78

Hoj, hoj! Invägningen gick bra - minus ett halvt... Nu är det bara träningen som det går trögt med. När man som jag varit till-och-från sjuk i ett par månader är det svårt att komma igång och nu är verkligen konditionen noll!! Nån som har nåt bra motiveringstips???

Känner verkligen igen mig i ovanstående, börjar man äta onyttigt blir det matorgie och sen är det kört och karaktären är som bortblåst! Brukar försöka bärga mig till söndag och moffa på kvällen för sen är det alltid lättar att "börja om" på måndagen... och då är ju inte hela helgen förstörd... Det värsta är väl andå skudkänslorna som kommer som ett brev på posten efter matorgierna! Magen är stinn och hela jag käns som ett fettpaket redo att krackelera! Varför utsätter man sin stackars kropp för detta???

Nej, nu kämpar vi på! Imorgon SKA jag ut o gå åtminstone!
    Hälsningar pinnplassen :D

• Lovisa78

Blivande fru J: Hur mkt är en alkoholenhet? Ett glas vin eller? Hu, då vill jag inte tänka på hur mkt alkoholenheter jag kan dricka vissa helger... I helgen som gick var jag faktiskt helt vit, det var skönt!

• Lovisa78

Blivande fru J; Låter sunt, så ska jag försöka tänka oxå!

Vad är förresten ITrim (hu vad jag känner mig bonnig, känner inte till nåt begrepp idag...;))

Min sambo tycker att lösningen när det förbenade suget kommer är att ta en morot! Han fattar ju ingenting ;) Då är det ju bara fett eller sött i skallen på mig... Nån stackars morot skulle jag nog inte komma på tanken att ställa mig att skala då... SUCK

• Lovisa78

Kämpa på Trolliz!

Ellte; då får man ju försöka komma på vad man kan ha för godissubstitut... Mango låter ju gott men... jag vet inte...

Det har hänt nåt med min kropp, förmodlingen är det att jag börjar bli tant. Bröstet blir nämligen mindre o mindre och låren o höfterna större och större. Jeansen stramar medan BH:arna hänger löst och fult! Fasen vad livet är hårt! Det är väl bara att träna stenhårt och vinna lite pengar så man kan fixa tuttarna ;)

Nej, om man skulle ta sig en liten morot :D

Kämpa på!!!

• Lovisa78

Eftersom jag numera är stelast i Sverige (utbrast min massös) så hade jag tänkt att lyfta lite tyngder ikväll - ha, ha det ska bli intressant...

Fy 17 vad gott det lät med oboy o rostade mackor "morot, morot, morot"... Nej, nu ska här tränas...

PEPP! :D

• Lovisa78

He, he

PEPPsi, eller hur blev det där...

Mmmmmmmmorot :D

• Lovisa78

Gött för dig, tjejen! :)

• Lovisa78

Har precis arbetat häcken av mig på vår gård, det käns härligt! Igår åt jag lite godis på kvällen och till lunch idag blev det kokt korv m bröd, vilket kanske inte är så himla nyttigt men, men...

Fru Larsson; ibland MÅSTE man bara få unna sig litegrann! Syns förmodlingen inte så mkt på vågen! Kämpa på!

Tostes flicka; duktigt! Att gå ner 3 kg på 2 veckor är ju kanon! Var stark o se det nya skiftarbetet som en möjlighet också.. Låter klyschigt men tänk på att du vissa dagar (när vi andra jobbar...morr...) kan njuta av solen och härliga promenader...

Trevlig helg allihop! Nu är vi starka...Hmm...;)

• Lovisa78

Åh vänner! Lite för mkt alkohol och CHIPS igårkväll... Fasen att man inte har någon karaktär när man fått lite vin i kroppen... Solen skiner så det är bara att masa sig ut och försöka förbränna några dillchips... Och ett par glas vin kanske...

Imorgon är det invägning...buhu, buhu

Vad hette det där gamla TV programmet?? Sköna söndag var det ju... Förstår inte alls den titeln ;)

Hallon o blåbär på er:D

• Lovisa78

Hey girls!
    Gött jobbat allihop! Själv har jag fastnat i viktkurvan, den går varken upp eller ner. TRÅKIGT! Det käns som vad jag än gör står vågen på samma (den är väl förprogrammerad förstås ;))

Nej, skämt åsido tror jag att det för min del blivit lite för mkt fest, vilket är samma sak som moffa onyttigheter dagen efter. På nåt obegripligt sätt tror jag att det är tillåtet bara för att jag är bakis! Har ni hört på maken!!!

Sedan är det ju det här med stress... Jobb, hem, laga mat, betala räkningar (kommer precis därifrån - huhhhh), banta, träna - need I go on? Och när jag stressar tror jag på nåt sätt att min förbränning är dubbelt så snabb så då ser jag till att äta dubbelt så mycket, eller iaf dubbelt så onyttigt!

KAN NÅN FÖRKLARA DETTA FENOMEN???

Nej, nu är det onsdag och i helgen blir det säkert underbart väder! Tänk badsäsong (läbbiga tanke!)D)

• Lovisa78

Hej alla!
    Det var ettag sedan... Har varit upptagen med födelsedagar, möhippa, weekendresa, fester, jobb och en liten tripp till landet... Phu, undra på att man känner sig stressad! Min viktkurva är nog inte så rolig numer, ska förstås väga mig imorogn men det är inget jag ser fra emot...

Blivande fu J; ditt inlägg kändes otroligt sant! Har själv varit mkt fixeriad och räknat kalorier på ett vad jag idag anser sjukligt sätt. Det är ju helt klart så att man mår bättre av att räna och unna sig lagom men det är ju inte alltid så lätt...det där med lagom alltså...

Tänk att imorgon är det måndag! Ny vecka och nya utmaningar! Fick en MP3 spelare av min käre sambo när jag fyllde år - helt suverän för snabba promenader! Det rekommenderar jag starkt, det har aldrig varit så kul att gå ut o gå som nu.

Pepp!!! Bikini!!! Morot!!!! Kram på er!

• Lovisa78

Hallå och glad tisdag på Er!
    Oj, jag är alldeles för blyg för era vikterkännanden men hoppas jag får vara med o leka iaf... ;)

Apropå tidigare nötdiskussion är jag tyvärr allergisk :( så nötter är verkligen inte mitt området, vet ju naturligtvis att det är nyttigt fett o så men det verkar ni ha koll på.

Minus 6 hekto denna vecka - jippie! Vågen är inte förinställd längre... Vågar knappt säga det (har ju stått stilla lääääänge nu) har nu 1,9 kg kvar till mitt mål!!!

Körde styrka och sprang/joggade på löpband tidigare ikväll, skööönt!

Bikini, sorbet och sommar på Er!! Kram :)

• Lovisa78

Fru Larsson; you go girl! Skulle vilja göra nåt sånt också för att få upp konditionen och verkligen ha ett mål! En mil är långt men det klarar du!

Väger också 1-2 kg mer på kvällen, troligtvis all vätska o mat man häver i sig under dagen!! Eller också är det det tunga oket som ligger på mina axlar...:D

• Lovisa78

Brrr...några glas vin och ett par drinkar senare... Varför straffas man vissa gånger när man druckit och andra gågner mår man hur bra som helst??

Hoppas Ni andra mår bättre... Själv ska jag nog dra nåt gammalt över mig...;)
    Det enda som är positivt just nu är väl att jag mår lite illa så jag kommer inte "moffa" idag... Inte än allafall...

Hu, 1,9 kg kvar...Kämpa nu... Idag känner jag mig konstigt fet och slapp.
    Glad söndag på Er!

• Lovisa78

Hej alla goa tjejer!
    Hemlis; jag har inte vågat väga mig på ca 2 veckor enbart p g a att jag är rädd att jag är längre från mitt mål (-1,5 kg till) än sist... Det käns svårare ju närmre man kommer liksom...töntigt jag vet!

Har kommit igång ordentligt med träningen och det är ju bra... :) Men det är så mycket fester, avslutningar etc så här års... Kämpa på!

Kram och pepp och bikini!

• Lovisa78

Hi girls!
    Lite update; för min del tickar det på med träning o relativt sund mat. Har i princip stannat viktmässigt men känner att jag är smalare och fastare p g a träning och långa promenader.

Imorgon åker jag over there... California!

Pepp! Kram!

Svar på tråden ViktNeråt-05, Del 2