Inlägg från: smultronbubbla |Visa alla inlägg
  • smultronbubbla

Träningstips

Hej på er!

Jag går på Underbara Friskis & Svettis. Bra priser och bra ledare!
    Jag tränar bas-och ryggpass tre gånger i veckan. anledningen till att jag tränar är att ajg vill gå ner i vikt. Är inte överviktig, en del tycker jag är knäpp, men jag stör mig så mycket på mitna "kärlekshandag" och min mage.
    har tränat i kanske 8 veckor nu, men märker inget resultat. JAg går UPP i vikt istället. Vågar inte prova medelpass, för när jag tar ut mig på bas-passen blir jag illamående och yr, dessutom har jag problem med andningen.
    Någon som har något tips på hur jag ska göra?

Tack!

• Svar på tråden Träningstips
  • smultronbubbla

Mia-76

Alla säger datt det är muskler, men det verkar inte vara muskler. Allt sätter sig på magen och midjan, det jag kämpoar för att bli av med...

Jag äter som jag ska, är noga med maten eftersom jag är så rädd för att må illa. Äter en och en halv till en timme innan passet och sedan efter.

Vet inte om det finns någon rådgivare på Friskis faktiskt.

TAck för ditt svar!

• smultronbubbla

Hej!

Tack för era svar!
    Jag har sökt runt lite på nätet och sett att jag faktiskt äter för tidigt innan passet. Frågan är bara vad jag ska äta? Om jag äter 2-3 timmar före passet blir jag ju hungrig igen och man ska ju inte träna hungrig. Ska jag äta middag före eller efter passet om jag tränar mellan 17.30 och 19.00? Det är alltså passen uppdelade de olika dagarna.

• smultronbubbla

Hej ekb!

Tack för ditt svar och förlåt att det dröjt så länge med mitt!
    Ska följa dina råd, men har varit sjuk i flera veckor och nu går ju terminen ut, så det får bli till nästa termin.

Svar på tråden Träningstips