Träningstips
Jag har under längre perioder försökt få bort min lilla putmage jag har. Men aldrig lyckats. Nu är jag desperat inför sommaren och hoppas ni kan hjälpa mig med tips.
Under flera år har jag tagit långpromenader innan frukost, men detta har alltså inte hjälpt. Jag har gjort sit ups för att träna magmusklerna, men resultatet jag fått är bara att de övre magmusklerna precis nedanför brösten syns. Putmagen finns kvar.
Nu har jag börjar ut o springa ca 3 ggr i veckan innan frukost för att sedan direkt efter träningen äta en ordentlig frukost på grovmackor, kalkonpålägg och tomat eller havregrynsgröt med en burk makrill. Äter för övrigt en Atkinsins-south beachinspirerad diet med lite mindre kolhydrater och mer protein till lunch och middag. Äter endast godis eller annat onyttigt en gång i veckan och då kompletterar jag detta med en extra promenad eller liknande.
Varje dag cyklar jag ju till och från jobbet samt cyklar hem på lunchen för att gå ut med vovven. Hinner ändå med en bra lunch med mycket protein och grönsaker. Mellanmål blir en frukt eller ca 10 nötter för att få i mig bra fett.
Såhär har jag hållt på i ca två månader nu men fortfarande putar magen ut lika mycket. Min rumpa har däremot blivit mindre.
Snälla hjälp mig, vad ska jag göra???