• JB/79

Viktväktarna eller Viktklubben?

Har funderat lite kring skillnaden mellan Viktväktarna och Viktklubben...jag vet ju att man räknar points i V.v. och kcal i V.k. Men pointsberäkningen grundar sig väl i kalorier?!

Försökte gå in på Viktklubbens informationssida, men utan lycka. Hur många kalorier ska man äta varje dag?! Enl. V.v. metoden ska jag äta 18 pts/dag...hur många kalorier motsvarar det?!

Någon som vet?! Vilken föredrar ni?! Varför?!

• Svar på tråden Viktväktarna eller Viktklubben?
  • JB/79

Jag känner som du ang. den offentliga vägningen och mötena...Jag tror att jag själv är den enda som verkligen kan motivera mig, därför har jag börjat fundera på Viktklubbben...

Tack för att du delade med dig av dina åsikter!

• JB/79

Tack Leone! Hur förberedde du lammsteken?! Låter hur gott som helst!!!!

Jag har gått på V.V tidigare men känner att jag kanske inte hör hemma där egentligen...jag är inte överviktigt, jag tränar (innebandy) ca 5 ggr i veckan på hög nivå men kompletterar inte det med särskilt bra mat (dom känner igen mig på min lokala grillkiosk och pizzera ). Därför (eftersom jag är normalviktare) känns det lite "dumt" att gå på V.V. Det känns som att alla som känner att dom verkligen behöver vara där ifårgasätter vad en liten dum blond normalviktigt tjej gör där! Så är det säkert inte, men så känner jag! Jag vill verkligen lära mig äta rätt, har tack vare min kost fått högt blodtryck och högt kolestrol vid 24 års ålder!!! Samma problem som pappa!!!

Svar på tråden Viktväktarna eller Viktklubben?