• Ellte

Komma ur socker- och chokladberoende

Bra! Vad himla duktig du är!!! Det är supersvårt att göra sig av med ett sockerberoende men det bästa sättet ÄR att göra som du gjort! Cold turkey :D

Ett tips som jag fått av min kostrådgivare är, se till att du har ett annat alternativ (men nyttigt såklart) att ta till när suget blir HELT omöjligt att behärska. Tycker du väldigt mycket om en speciell sorts äpplen? Ha dessa hemma... Älskar du morötter? Tuggummin? Se till att ha det till hands när cravingsen blir övermäktiga. Det finns situationer när det inte hjälper att ta en promenad eller vad det nu kan vara (för mig kommer dessa perioder veckan innan mens, varje gång...) och då är det bättre att tillåta sig själv något gott istället för att tro att man är någon slags övermänniska. Och vad gör det om du snabbt äter tre äpplen...du åt ju iallafall inte choklad :D

Hejjahejja, bra jobbat!

• Ellte

Jag har aldrig haft något sockerberoende...jag är matoman :? Älskar mat, allt som är salt och fett :(

Är också expert på att småäta framför TV´n och vet inte var jag ska göra av händerna när jag inte äter... Gräsligt och sjukt, jag vet! Jag jobbar på det...och det går ganska bra ;)

Svar på tråden Komma ur socker- och chokladberoende