era åsikter!
Hej. Jag skulle vilja ha flera utomståendes åsikter om detta:
Jag och min sambo hade en ny bil som vi försökte sälja. Samtidigt som bilen såldes tog jag körkort. Vi fick en billigare bil och pengar för bilen. För pengarna köpte min sambo en billig bil som han ville ha och jag körde den bil som vi fick genom bilaffären. Jag har börjat plugga och har inte råd att ha en bil så vi sålde "min" bil. Min sambo som hela tiden har betalat på billånet tog alla pengar från "min" bilaffär och betalade in på billånet. Helt rätt enligt min mening än så länge.
Nu hör det bara till saken att hans bil är HANS, och jag får inte låna den för att åka till jobbet som ligger på andra sidan stan, bara om han inte behöver den. Han har 10 min promenad till jobbet men bedömde det i alla fall som att han behövde bilen denna dag då jag skulle åka till jobbet, vilket tar över en timme kommunalt.
Så nu har han en EGEN bil och 35 tusen på fickan som han delvis ska betala in på lånet och delvis ska lägga ner på meckande på bilen. Detta har jag räknat ut kommer innebära att han kommer vara borta mycket också. Han säger att om jag vill ha pengar så kan väl jag också gå till banken och låna...
Jag är en väldigt ödmjuk och generös person som oftast sätter andra före mig själv. Jag skiter i pengar eller bil, jag känner mig sviken av att han inte ägnar en tanke på att jag inte har råd att ha en egen bil och hela tiden sätter sig själv i första facket.
Om du orkade läsa igenom allt detta så vill jag tacka dig! Om du till och med vill hjälpa mig med in åsikt blir jag väldigt glad!