• Kacci

Naturdiet

Imorgon tänkte jag börja med Naturdiet, någon som hänger på?
    Jag tänkte byta ut de flesta måltider, beror lite på hur dagen ser ut, så jag kommer skifta.
    Någon som provat det med lyckat resultat?
    Vill gärna gå ner ca 5-10 kg...

Hör av er!! :)

• Svar på tråden Naturdiet
  • barn-02,tvillingar-04

Smultronet - hur kommer det sig att pulverdieten är ansvarig för din viktuppgång. Tänkte du verkar ju kunna gå ner i vikt nu?
    Gick det inte att börja motionera när du var på väg upp, typ vid 75kg ?

Jomenvisst - Vad heter medicinen du äter? Jag äter pulverdiet just nu och det kan ju vara bra att veta det om man får problem i framtiden.

• Kräsen

aha okej, tack MimmiMus.. men är det någon som vet om Nutriellt eller Naturdiet?

• Brunetten 2

Kräsen:
    Jag har testat nutrilett och jag gick ned förra året med det. gick ner från 86 kg till ca 74kg. har hållt vikten sen dess. Men nu iår när jag ska ta sista kilona, har jag börjat med Naturdiet. Jag tycker att den är godare än nutrilett. Testa dej framåt, så får du se vilken som passar dej!

• smultronet

barn-02,tvillingar-04,

för att innan jag drack pulverdieten, gick jag inte upp massa i vikt så fort jag åt sötsaker, men efter pulverkuren gick man upp så fort man åt lite sötsaker, det var lättare att gå upp i vikt.

nu lyckas jag gå ner på bra mat och motion, i bland lika mycket som dom som tar pulver, så det funkar lika bra med mat/motion och man får en mycket finare kropp på det sättet.

• barn-02,tvillingar-04

smultronet -

Om du med finare kropp menar att huden inte ska hänga så är jag ett levande bevis att det inte stämmer.
    Jag gick ner med Viktväktarna och skötte mig och åt som man skulle.
    jag har MASSOR av hänghud på magen :(

• smultronet

barn-02,tvillingar-04

ja det var det jag menade, oj trodde inte man fick det av bra mat och motion, men motionerade du under tiden?

• Plastgroda

Jag bara gissar, men kan inte hänghud på just magen ofta bero på graviditet, när huden tänjts ut med tvång? det brukar vara svårare att bli av med vad man än gör.

• Kräsen

Jag tänkte börja med naturdiet på måndag..
    så nu har jag tänkt ut detta schema som jag ska förja under två veckor:
    45 minuters promenad på morgonen,
    naturdiets intensivpulver till frukost,
    vanlig mat till lunch,
    naturdiet till middag,
    30 minuters spinning
    (och 30 min bastu-sittande varannan dag)..
    Hur tror ni att detta kommer funka? Kan jag gå ner 10kg på två veckor?

• Kräsen

OBS, glömde att tillägga -
    helgernas schema:
    naturdiet till frukost,
    ingen träning, utöver dagens sysslor (shoppa på stan, bara ligga hemma, festande)..
    och naturdiet till lunch/middag (beroende på hur mkt klockan är)
    + ev. bastande..

• vixen not a tramp

Skulle absolut avråda dig från att festa när du bantar! Massor med kalorier och din kropp är extra känslig under en sån period = ingen bra idé.

• Swiss!

Kräsen:
    du vet väl att bastu-sittande inte har någon annan effekt på din kropp än att du svettas och därmed tappar vatten (som du ju måste ersätta med nytt). Du går alltså inte ner i vikt. Men det är ju varmt och trevligt;)

• Kräsen

Mia.Maria > ja, jag har också tänkt på det.. men jag tror att jag inte kommer att ha ork eller lust att festa när jag drar igång ändå.. så det blir nog inga problem hehe.

Swiss! > jaså.. hehe okej.. får se till att dricka mycket vatten då! Men trevligt och avslappnande är det ju.. :)

• Fannie

Skiljer det mycket i pris på nutrilett,naturdiet och cambridge? Eller är det ungefär lika?

• Bianca73

Hej!
    Det är bara ett sätt att gå ner i vikt: Förbränna fler kalorier än vad du äter.
    Dietister rek. Noka-dieten som är en LCD-(Low Calory Diet), där varje måltid är rätt sammansatt av alla näringsämnen vi behöver för att det ska va ett fullvärdigt måltid. Kroppen hinner att stabilisera sig under kuren och du går inte upp i vikt efteråt.
    Får vi i oss för lite kalorier i varje måltid,(VLCD-Very Low Calory Diet) minskar muskelmassan och dermed minskar fettförbränningen. Därför går man upp i vikt efter avslutad kur.

• anna74

Hjälp är det någon här som gått på Cambridge och lyckats? jag är på min 3:e dag nu och det har inte hänt något med vågen eller med magen heller...ju förresten den står ut som om jag verkligen var gravid...beror nog på allt vatten man ska sätta i sig. Känner mig tjockare än på länge och dessutom tänker jag bara på mat hela tiden....är såååå nära att ge upp nu!

• Gloriousgirl

anna74:

Håll ut!! Det är nu du INTE får ge upp! Vikten kommer att rasa, du kanske inte rasar varje dag, men vips så går du ner 2kg på en dag...kroppen är lite olika där. Såg att du ätit CK-bars...gör inte det om du vill ha bästa effekt. De gör att du inte hamnar i ketos och kan faktiskt vara orsaken till att du inte går ner nåt. Men kämpa på, drick ditt vatten som du gör och strunta i tankarna och eventuellla hungern.

Jag lovar, det går, men det krävs en vilja av stål. Jag har nu klarat 4 mån enbart på pulver och vatten samt te och jag ångrar inte en dag!

• MimmiMus

Jag är inne på min femte vecka, endast pulver, vatten och kaffe/te.

Förra året givk jag ner 13 kg och har hållit den vikten tills jag började igen för 4½ vekca sedan. Tänkte ta de sista 10 kg. Har redan gått ner 8,1 kg och det går inte lika snabbt den här gången, men så har jag inte mycket övervikt längre!

BIANCA_73 har ingen aning om vad hon pratar om! Man går inte alls upp igen om man räknar in en upptrappningsperiod efter ren kur och håller koll på exakt allt vad man äter. Någonting som alla människor måste göra för övrigt!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Naturdiet