Inlägg från: WhiteBride |Visa alla inlägg
  • WhiteBride

Valborgsbröllop 2005

Valborgsbröllop 2005

Hallojsan på er alla Valborgare!

Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss igen. Kramar!!!

Hur går det för er nu? Hur långt har ni kommit? Tänk inte många dagar kvar.

• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • WhiteBride

Vi träffade prästen för ett litet samtal i tisdags. Det gick ganska bra trots allt. Fick ändra en del i vigselprogrammet men sen blev det ok. Längtar just nu.

Vi pratade om själva tillvägagånssättet med hela vigseln, varje detalj som han/vi skall göra och han var jättenoga med att allt skulle bli perfekt. Det som vi gillade mest var när han sa att det första beslutet vi skall ta tillsammans som gifta är när vi skall börja gå ut och det var inte det lättaste eftesom det tar inte många sekunder att gå ut och marschen är ca 2.30 min lång. Så man får snällt stå kvar och bli fotade och sen är det dags att gå ut. Gäller bara att gå ut innan marscen är slut. Vad många detaljer det är bara för att man skall bli vigd. Men härligt blir det. Vi bestämde även att vi skall träffas 3 dagar innan för att gå igenom allt inför vigslen med solister och andra deltagande i själva ceremonin. Oj oj oj bara 16 dagar kvar. Jisses. Tänk om exakt två veckor fram är man så nervös att man vill dö... ! Längtar just nu efter att min klänning skall komma fram så de kan ändra den och sy in den om det behövs. Men gud vad jag längtar. De sa att den kommer någon gång mellan den 15-20 april. Och det är snart. *längtar*

• WhiteBride

Å vad avis man blir. Själv får man säkert bara en gång. Men hellre en gång än aldrig. Men är nu ännu säker på att det händer i helgen. För mycket pyssel och prassel. Och alla ska kolla att vi är hemma i helgen för att de kanske kommer och hälsar på. Lite för mysko.

• WhiteBride

Hej på er Valborgare. Ja. Skönt bara 10 dagar kvar. Oj oj oj. Vi blev hippade/sexade i lördags. Vilken överraskning. Visste det innan för att hans föräldrar hade ringt på onsdagen och sa att vi var inbjudna att äta vofflor hos dem lördag kväll. Och sen hade min syster fråga vad vi hade för oss på lördag eftermiddag för de kanske kom och hälsade på. Men ingen kom och ingen vågade knappt hälsa på oss. Innan pratade alla om att de skall fira oss och att det skulle bli jävligt, men sedan förra söndagen så har ingen sagt ett ord om det och varit oförstående när vi har pikat om att det är snart dags. Innan har de gett tillbaka och jävlats men nu låtsades de som ingenting. Inte misstänktsamt eller!!! Men vi kom på lördag kväll 18.00 och började käka våfflor och sen började hans far att tjata om att vi skulle ner i källaren för han hade köpt något nytt som han ville visa för oss BÅDA! Inte bara sin son nejdå oss båda. Och då började jag misstänka men sambon misstänkte inte alls. Vi försökte se om det var några bilar parkerade i närheten men nej, så vi trodde att de kom senare. Men nejdå. Vi gick ner för trappen och det var helt mörkt och då tände vi lampan och där stod hela gänget. Hela källaren var full av vänner och släktingar. Gud vad härligt. Där särades vi åt och de klädde ut oss. Jag i en vit klänning med slöja fastsydd i nacken och en fin skylt där det stod "kondomer och klubbor säljes" Och sen en sutteflaska med "Jägermeister" i. Under hela kvällen fick i mig en 70cl jäger och en hel del annat. Gick en runda på Knutpunkten i HBG och sen turade vi och sen gick vi av i Helsingör och sen tillbaka och lunkade runder inne i HBG. Men oj oj oj vad man mådde på söndagen. Idag mår jag bara bra och har äntligen fått ordning på magen. Nykter var man minsann inte under den kvällen. Fick höra att sambon var klädd i strumpbyxor och baddräkt med en kanintoffs. Han skulle sälja 2 kg morötter och kondomer. Snacka om att han fick sålt. Tjejer var mer generösa än killarna. Men tillsammans fick vi ihopa 2500 kr. Jätteskoj. Priserna låg mellan 5 kr och 50 kr. Vissa betalade bara för att få ta ett foto tillsammans med oss. Gud vad härligt det var. Vi pratade om det hela söndagen och gör det fortfarande. Det var helt otroligt underbart och fantastiskt. Roligt att se att båda släktena går ihopa och kan ha roligt. Nu vet man med säkerhet att det blir en jättehärlig fest. Vad vi längtar.

Så hur mycket har ni kvar att göra? Är jä-ligt glad föressten att vi inte skrivit ut våra festprogram än för att igår fick vi ett återbud på 1 vuxen och 2 småttingar. Den ena lille är svårt sjuk och den andra har med symtom. Då bestämde de sig för att den ena (min faster) kommer till bröllopet (det är även hon som gör "något blått" till mig av små pärlor att ha i klännigen) så stannar han hemma. De skall resa ändra från nedre jylland så det hade blivit en lång resa för dem. Den lille som är sjuk är inte mer än 16 månader och den andra 3 år. Så det blev till att ändra i bordsplaceringen igen och ändra i festprogammet likaleded. Ojoj oj. En massa ändringar. Vi vågar inte skriva ut programmet förrän torsdagen den 28 april. Tar ändå ett jäkla bra tag att skriva ut dem och pappret var inte billigt. Men men roligt är det ändå.

Var nere igår och lämnade bild på hur bordsdekorationerna skall se ut så det vet hur många och vilka blommor de skall beställa. Hade tänkt göra dem själv men tänkte att nej det händer bara en gång (förhoppningsvis)så då skall man ha det lungt och skönt. Tar ändå ett bra tag att göra dem.

Hur gick det nu för er? Allt lungt?

• WhiteBride

Vi har så tur att på mitt jobb så så frågade jag om det var ok att jag skrev ut programmen här och han sa att det är helt ok och att det är "förmån" för oss anställda. Vi blev jätteglad och behöver då inte betala för färg. Det enda vi betalade för är för pappret, men okej. Kostade 200 kr men fått allt andra gratis så klart att man tackar och tar emot.

Jag fattar heller inte de som planerar i årtal. Är själv lite "slö" med det nu. Har ändå planerat i som sagt ett halvår. Men ett helt år hade jag inte stått ut med. Hade varit så långt tid att vänta. Nej halvår är perfekt. Då hinner man inte tröttna.

Umebruden: Grattulerar till din hippa. Härligt att du med fick en hippa värd att minnas. Det är så roligt när det blir lyckat.

Var nere och lämnade ringarna för isättning av sten i min och gravyr/putsning av båda. Är så tomt på fingret. Man blir livrädd när man tror att man tappat den men kommer på i nästa vända att den är hos silversmeden. Hur många fler är det som skall ha sina förlovningsringar som vigselring?

• WhiteBride

Zandrisen, jo det var dökul. Vilka är då egentligen kvar att bli hippade?

Alltså. jag sitter hela tiden och tittar på min klänning på ett papper jag skrivit ut. Jag längtar bara mer och mer att den dagen kommer. Trodde att jag skulle bli trött på den men nej. Men okej, nu har jag den inte hemma men jag tror att om det verkligen är DEN RÄTTE klänningen så blir man inte trött på att se den. Längtar..... Kan det inte vara lördag snart!!!!! Den 30 alltså..

• WhiteBride

Oh ja. Det tog oss samtidigt. Helt underbart. Sambon min var, som sagt ovan, i strumpbyxor och baddräckt med kanintoffs bak och sminkad. Längtar att se hur han såg ut i det. Har inte fått se bilderna än men jag fick en bild i huvudet som är minst sagt rolig. Han är lång och muskulös så jag ser verkligen fram emot att se de bilderna.

• WhiteBride

Hmmm.... Får ärligt erkänna att jag har kollat på klänningar i nästan 1.5 år och letat fram en massa information om bröllop. Min sambo var bara glad att jag gjort detta (han fick först höra det efter han friat) för det sparade en massa tid när han väl hade friat och vi satte igång och kollade igenom informationen. Han friade för ett halvår sen och vi satte igång med planeringen efter nyår. Härligt härligt.

Vi skall inte ha genrep förrän onsdagen före vigseln för att vi skall ha det färskt i minnet. Och vad vi längtar. Ringde och snackade med servetriserna igår och med DJ. Skall träffa och visa servetriserna lokalen i nästa vecka och träffan DJ på fredag..... eller vänta nu var det idag!!! Nej nu får jag nog höra med sambon. Det var han som pratade med honom så det är han som vet det säkrast, men det är bara det att vi har lika illa minne båda två.

• WhiteBride

Gud vad härligt. Gratulerar över att du fått din mens. Då hinner du precis bli av med den tills dagen D. Härligt. Själv verkar det som om jag kommer att ha den. Inte så mycket så att jag märker den men jag kommer att ha den. *suck* Nåja dagen blir lika härlig ändå.

Jisses vad fräckt det låter men hans sexa. Snacka om att han blir snopen. Hoppas han med får en kväll att minnas. Wow.

Alltså... Detta är inte klokt. Bara åtta dagar kvar. Fick reda på i onsdags att de inte fick tag i henne som syr min klänning. (den skulle varit framme senast den 20 april) Bara telefonsvarare hela tiden. Snacka om att jag var nervös. Ringde till dem sen igår igen och hörde om de hört något från henne men nej det hade de inte. Och det var igår vid lunchtiden. Sen när jag kollade mitt mejl igår vid femtiden på kvällen så hade de skrivit att de fått tag i henne och att klänningen blev packad den 21 och att den kommer fram nästa vecka måndag eller tisdag. Snacka om att jag blev lättad. De har kallat mig bruden med is i magen men igår sa jag till dem att den isen har börjat smälta...!

Så nu längtar jag bara efter att kunna få prova den och att den skall passa perfekt för att slippa vänta ännu en gång på att prova den för att de skall sy upp den.

• WhiteBride

Zandrisen: Jisses vilken tur. Hoppas bara att den kommer fram hel och i tid. Själv väntar jag på att min klänning skall komma till butiken. De sa måndag eller tisdag denna veckan och den kom inte igår.....!

Umebruden: Tycker med att det var dålig planering av dem. De har ändå vetat det så lång tid innan så det borde ha fixat det för länge sedan. Men det kommer att vara en fantastisk dag ändå. För vet du vad... Ni gifter er ju.

mrs tate to be: Välkommen tillbaka. Vad härligt att era barn saknat honom. Det måste kännas otroligt härligt att få ha honom i famnen igen. Nu är det bara några dagar kvar så är det dags. Oj oj oj.

Sitter just nu och skriver ut den sista sidan i festprogrammet i ett ex antal kopior. Så tråkigt att bara vänta vänta vänta. Men gud vad man längtar. Bara 4 dagar kvar.....! Inte klokt. Bara få dagar kvar.. Inte ens en vecka. Skall på torsdag i kyrkan och öva på hela följet. Skall bli så perfekt.

• WhiteBride

DU SKOJAR MED OSS!!!! Det kan inte vara sant!!!!! Nej Nej Nej Nej. Inte den dagen. Inte denna dagen av alla valborgsdagar. Det kan väl för en gång skull vara fint väder......!!

• WhiteBride

Kollade från danmark och de visar att det skall bli uppehåll. Brukar titta på de från danmank för de brukar ha rätt med vädret. Hoppas att de till tusen procent har rätt denna gången. Hoppas...!!!

• WhiteBride

Men vänta nu. Jag kollade för vädret för skåne och de lovar sol och fint väder. Hoppas verkligen att ni med får fint väder. Jag ber för att jag har kärt att vädret håller i sig som de lovar. Hoppas.

• WhiteBride

Men undrar vad man kan få tag i ett stort paraply om det skulle behövas?

• WhiteBride

Zandrisen: Exakt. Här har det med varit underbart väder i 14 dagar snart. Sol och härligt. Varmt från dag till dag. Det kan väl ta och vara sol bara en hel dag till.......! Jag skiter med att det betyder tur med regn. Vill ha ett underbart valborgsväder. Underbart bröllopsväder. Är det för mycket begärt....!

• WhiteBride

Mich@el: Hallojsan. Välkommen i gänget. Skall du med gifta dig denna valborg?

Mulet gör inte så mycket. Bara det inte är jättemulet. Det med regn i slöjan är nog rena rama skrocken men man vill såklart inte att det regnar på ens bröllopsdag. Nu när du sa det med fotografen så kommer jag på att det gjorde vår fotograf med. Men han hade någon sorts reflekterande yta som skuggade eller lyste upp.

Vi har med en reservplan. Men inte så roligt att ta inne i kyrkan och i studio som om att ta ute i naturan. Blir så härliga bilder och så tusan ta mig att vi skall ha med bilen på ett foto. Hoppas att denna femdygnsprognosen för skåne håller i sig.

• WhiteBride

Alltså. Prognoserna ändras hela tiden. Nu helt plötsligt så blir det fint väder hela helgen och lite regn i veckan. Nåja. Får se under veckan hur det blir. Jag ber för oss alla att vi får fint väder för det är vi värda.

• WhiteBride

TingelingAnna: Tack så mycket.

Inte roligt med att förlorat ringen. Jag hoppas verkligen att ni hinner få fram den. Håller verkligen tummarna för er.

Nu är det bara 3 dagar kvar och jisses min skapare är det mycket detaljer kvar att göra. Oj oj oj. En massa närmare sagt. Skall blåsa upp ballonger. Ställa iordning borden, duka, bara det tar ett bra tag.

Fick reda på igår att min klänning kommit. Jippiiiii. Själaglad. Så nu är det bara kvar att prova om den passar och om den behöver läggas upp. Hoppas att den passar perfekt.

Gud vad lycklig jag är. Så nu är allt fixat och klart inför lördag nu skall bara allt pusslas ihopa.

Har ni något kvar som ni skall göra?

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005